آفتاب
/سفر روحانی به هرمزگان/

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: دانش‌آموزان، فرهنگ حقوقی خواهند آموخت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: دانش‌آموزان، فرهنگ حقوقی خواهند آموخت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: نخستین‌بار که نسخه‌ای از منشور حقوق شهروندی در دولت آقای روحانی تدوین شد، برای تکمیل و اظهارنظر دانشگاهیان، در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، الهام امین‌زاده شب گذشته (سه‌شنبه) در جمع حقوقدانان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان هرمزگان، افزود: منشور حقوق شهروندی برای سهولت دسترسی هرچه بیشتر افراد به حقوق خود و شفاف‌سازی قانون اساسی است و منافاتی با وظایف سایر قوا ندارد.

وی، قابل اجرا بودن، فراگیری و تعادل بین تمام حقوق را از ویژگی‌های این منشور دانست و اظهار کرد: حقوق شهروندی فرزند حقوق اساسی لقب گرفته است. با رایزنی‌های انجام شده، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است تا کودکان 6 تا 18 سال، فرهنگ حقوقی را در کتاب‌های درسی مطالعه کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ارجاع 17 میلیون پرونده از قوه قضائیه به دیوان عدالت اداری، نشان‌دهنده فقدان تجربه حقوقی برخی از مدیران حقوقی وزارتخانه‌هاست.

امین‌زاده در پایان گفت: وظیفه ستاد حقوقی دولت، رسیدگی و حل اختلاف دستگاه‌ها بویژه در زمینه پرونده‌های ارجاعی و تسهیل آن و کم کردن اختلاف با لوایح ارسالی از طرف ستاد حقوقی دولت است.

انتهای پیام

کد N148840

وبگردی