آفتاب

مشاور نخست وزیر پاکستان: به سیاست عدم دخالت در امور داخلی سوریه پایبند هستیم

مشاور نخست وزیر پاکستان: به سیاست عدم دخالت در امور داخلی سوریه پایبند هستیم

اسلام آباد - ایرنا - مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی تاکید کرد: دولت این کشور هیچ تغییری در مواضع خود درقبال بحران سوریه انجام نداده و اسلام آباد خواهان احترام به حق تمامیت ارضی سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این کشور عربی است.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی چهارشنبه گزارش دادند: ˈسرتاج عزیزˈ در نشست علنی نمایندگان مجلس ملی این کشور در اسلام آباد افزود که دولت پاکستان از برقراری کامل صلح در سوریه و استفاده از روش های مسالمت آمیز به منظور پایان دادن به جنگ در این کشور حمایت می کند.

وی تاکید کرد: پاکستان قاطعانه گزارش های اخیر برخی از رسانه ها مبنی بر تغییر مواضع دولت این کشور درخصوص بحران سوریه در پی سفر اخیر ˈسلمان بن عبدالعزیزˈ ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان را رد کرده و اعلام می کند که چنین گمانه زنی ها بی اساس و گمراه کننده است.

سرتاج عزیز درباره گزارش رسانه های غربی درخصوص تمایل عربستان سعودی جهت خریداری سلاح از پاکستان به منظور پشتیبانی از شورشیان در سوریه افزود: پاکستان متعهد به پیروی از سیاست عدم دخالت در امور داخلی سوریه و تلاش های فوری به منظور برقراری صلح و ثبات در این کشور عربی است.

وی تاکید کرد: پاکستان بطور کامل نسبت به قوانین و مفاد موافقتنامه های ملی و بین المللی فروش سلاح پایبند بوده و همچنین تحت فشار قرارگرفتن از سوی دولت عربستان سعودی در خصوص مساله سوریه را نیز قویا رد می کند.

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان با اشاره به تعهد این کشور به قوانین بین المللی، قطعنامه های سازمان ملل متحد و اعلامیه کنفرانس ژنو درخصوص سوریه خاطرنشان کرد: عناصر خارجی در سوریه باید هرچه سریعتر خاک این کشور را ترک کرده و محاصره شهرها، اعمال فشار و بمباران در این کشور نیز پایان یابد.

وی ادامه داد: نباید هیچ تردیدی در ارتباط با سیاست پاکستان درخصوص احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، توقف عرصه سلاح به گروه های معارض در این کشور، استفاده از راه حل سیاسی موثر به منظور پایان دادن به بحران وجود داشته باشد.

سرتاج عزیز افزود: ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان نیز سال گذشته در اجلاس سازمان ملل متحد تاکید کرد که فرآینده گفت وگوهای ملی و سیاسی به منظور اطمینان از برقراری صلح و ثبات در سوریه باید اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام آباد هیچ قصدی برای ارائه سلاح و کمک به گروه خاصی نداشته و سیاست عدم دخالت در امور داخلی کشورها را دنبال می کند؛ افزود: سیاست پاکستان اصولی و بی طرف می باشد؛ باید از فعالیت بازیگران غیردولتی (با اشاره به اوضاع سوریه) جلوگیری کرد.

آساق ** 1095**1392
کد N148734

وبگردی