آفتاب

نخست وزیر جدید مصر اولویت های کاری خود را اعلام کرد

نخست وزیر جدید مصر اولویت های کاری خود را اعلام کرد

تهران-ایرنا- ˈ ابراهیم محلب ˈ نخست وزیر جدید مصر پس از اینکه از سوی ˈ عدلی منصور ˈ رییس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه شد ، اولویت های کاری خود را اعلام و تاکید کرد که حفظ امنیت مصر و مبارزه با تروریسم در صدر اولویت های کاری دولت او است .

به گزارش پایگاه خبری ˈ وطن ˈ ابراهیم محلب در کنفرانسی مطبوعاتی متعهد شد که از دستگاه های امنیتی حمایت کند و با تروریسم در همه نقاط این کشور مبارزه نماید .

وی خاطر نشان کرد که دولتش در پی یافتن راه حلی برای پایان دادن به اعتصاب ها و حمایت از تولید و اشتغال زایی و بازگرداندن آرامش و ثبات به مصر است .

نخست وزیر جدید مصر تاکید کرد که بازگرداندن امنیت و یکپارچگی ملی به مصر بسیار اهمیت دارد و دولت باید برای بهبود زندگی مردم تلاش کند .

وی در ادامه از مردم خواست که به این نکته توجه داشته باشند که منابع مصر محدود است .

محلب افزود وی تلاش خواهد کرد بحران اعتصاب ها و اعتراض های گروهی را از طریق گفت و گو و ارتباط با همه حل کند .

ابراهیم محلب در مورد سقف زمانی تشکیل کابینه جدید نیز گفت : تا سه یا چهار روز آینده اعضای کابینه معرفی می شوند .

مصر طی هفته های گذشته شاهد انفجارهاو ناآرامی هایی بوده که عموما نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است و همچنین طی این مدت اعتصاب های زیادی در اعتراض به پایین بودن حقوق کارگران و وجود برخی مشکلات در مصر از جمله کمبود گاز برای مصارف شهری و خانگی برگزار شده است .

مقام های مصر گروه اخوان المسلمین را به هماهنگی با گروه های مسلح برای انجام این انفجارها متهم می کنند و این گروه را در ماه دسامبر گذشته در فهرست گروه های تروریست قرار دادند اما اخوان المسلمین این اتهام مقام های مصری را شدیدا تکذیب می کند .

عدلی منصور رییس جمهوری مصر روز گذشته و در پی استعفای ˈحازم الببلاوی ˈنخست وزیر پیشین ، ابراهیم محلب را که وزیر مسکن در کابینه الببلاوی بود ، مامور تشکیل کابینه کرد .

الببلاوی دلیل خاص و روشنی برای استعفای کابینه اش اعلام نکرد .

ابراهیم محلب در گذشته از جمله اعضای سرشناس حزب ملی دموکرات به رهبری ˈ حسنی مبارک ˈ رییس جمهوری اسبق و برکنار شده مصر بود .

خاورم **2041**1446
کد N148560

وبگردی