آفتاب

آمریکا 3 دیپلمات ونزوئلا را اخراج کرد

آمریکا 3 دیپلمات ونزوئلا را اخراج کرد

آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه پس از آنکه کاراکاس سه تن از دیپلمات‌های واشنگتن را هفته گذشته اخراج کرد، سه تن از دیپلمات‌های ونزوئلا مستقر در آمریکا را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این سه دیپلمات ونزوئلایی 48 ساعت وقت دارند تا آمریکا را ترک کنند.

این اقدام درست زمانی صورت گرفته که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: قصد دارد تا سفیر جدیدی را در واشنگتن منصوب کند.

این مقام در بیانیه‌ای گفت: ایگناسیو لوئیس کاجال آوالوس، معاون اول، ویکتور مانوئل تیسانی آزپوروا، معاون اول و مارکوس خوزه گارسیا فیگواردو، معاون دوم سفارت ونزوئلا در آمریکا 48 ساعت وقت دارند تا این کشور را ترک کنند.

مادورو 16 فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که سه تن از دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در کاراکاس به اتهام دیدار با رهبران معترضان ظاهرا به دلیل اعطای ویزا به آنها از ونزوئلا اخراج می‌شوند.

دولت آمریکا این اتهامات را رد کرده و آنها را بی‌پایه و اساس خواند. آمریکا و ونزوئلا از سال 2010 در پی خدشه‌دار شدن روابط سفیر متقابل در کشورهای یکدیگر ندارند.

ونزوئلا از سه هفته پیش با اعتراضات مواجه شده و این اعتراضات از سوی دانش‌آموزان و مخالفان خشمگین در مورد شرایط بد زندگی از جمله افزایش جرایم خیابانی، افزایش تورم و مشکلات اقتصادی تشدید شده است.

مادورو تاکید دارد که این اعتراضات کودتایی با تحریک آمریکا برای از بین بردن حکومت دموکراتیکش انجام شده است اما وی همچنین خواسته تا با واشنگتن مذاکره کند چرا که معتقد است آمریکایی‌ها ناآرامی‌های کنونی ونزوئلا و پیامدهای آن را درک نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N148398

وبگردی