آفتاب
ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا:

حاکمیت باید مدافع حریم خصوصی افراد باشد

حاکمیت باید مدافع حریم خصوصی افراد باشد

یک نماینده سابق مجلس گفت: حاکمیت باید حریم‌های خصوصی افراد همچون موبایل و رایانه‌هایشان را محترم بشمارد و وارد حریم خصوصی افراد جامعه نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «حریم خصوصی افراد همچون جان و مالشان اهمیت دارد» اظهار کرد: برای ورود به حریم خصوصی افراد هیچ بهانه‌ای جایز نیست و بر اساس آیه قرآن حق نداریم به حریم خصوصی سایرین وارد شویم حتی در سوره حجرات آمده است ما حق نداریم پشت سر افراد هیچ صحبتی کنیم چرا که آن هم نوعی تجسس محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: ورود به حریم خصوصی در زمانی جایز است که موارد حساسی همچون مسائل امنیتی در کار باشد آن تحقیق هم باید با اجازه مقامات کشوری باشد وگرنه ما حق ورود را نداریم.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم در رابطه با حفظ حریم خصوصی افراد رشد کنیم، ابتدا باید از احترام متقابل در جامعه بهره ببریم به ویژه نظام و حاکمیت بایستی محرم اسرار افراد باشد و مدافع حریم خصوصی آنها.

ابراهیمی تصریح کرد: حاکمیت باید حریم‌های خصوصی افراد همچون موبایل و رایانه‌هایشان را محترم بشمارد و وارد حریم خصوصی افراد جامعه نشود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که « از بین رفتن تجسس نیازمند فرهنگ سازی است» ‌اظهار کرد: دستگاه‌ها باید از خودشان شروع کنند و در سطح عمومی سازمان تبلیغات، ‌وزارت ارشاد،‌ ائمه جمعه، مساجد و سایر نهادهای فرهنگی تاثیرگذار هستند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: پس از مراکز فرهنگی، خود مردم هستند. امر به معروف و نهی از منکر در این راستا تاثیر زیادی می‌گذارند. مردم باید مصداق حدیث "کلکم راع و کلکم مسئول" باشند یعنی هرکس خودش مسئول رفتار خود باشد و در جامعه شرایطی ایجاد شود که افراد خجالت بکشند وارد حریم خصوصی سایر افراد شوند.

انتهای پیام

کد N148332

وبگردی