آفتاب

سناتور سابق آمریکایی : بدون مشارکت ایران رسیدن به صلح در سوریه سخت است

سناتور سابق آمریکایی : بدون مشارکت ایران رسیدن به صلح در سوریه سخت است

نیویورک، ایرنا - ˈباب کورکرˈ، سناتور سابق روابط خارجی امریکا، که خود در کنفرانس داووس شرکت کرده، درمصاحبه تلویزیونی سی-ان-ان گفت که بدون حضور ایران در مذاکره های بحران سوریه، یافتن راه حل سخت می باشد.

خبرنگار سی ان ان از او سوال کرد که ایا فکر می کنید ایران به یافتن راه حلی برای ادامه این درگیری ها باشد؟ چون ایران از دولت اسد وعربستان سعودی از مخالفان حمایت می کند و به همین دلیل نیز این یک جنگ نیابتی شده است.

وی گفت : ایران که نمی خواهد مفاد ژنو یک را قبول کند. که همین امر باعث احمقانه شدن بازی های روزهای اخیر شد. در این شکی نیست که ایران در اینده ای نزدیک به یافتن راه حل کمک خواهد کرد. ولی بر خلاف روسیه یا امریکا انها با مفاد ژنو یک موافق نسیتند و تا وقتی که این مفاد را قبول کنند چیزی نمی توان گفت.

خبرنگار سی ان ان همچنین نظر وی را درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات ژنو بر سر سوریه پرسید. این سناتور گفت که فکر نمی کند با این وضعی که پیش می رود، این مذاکرات یک نتیجه پرباری حاصل کند. خیلی از ما و همکارانمان برای پشتبانی بیشتر از نیروهای مخالف تلاش می کردیم ولی به نظر می رسد که رژیم اسد بر قدرت می ماند. ما هم به گونه ای با کارهایی که با سلاح های شیمیایی انجام داده ایم به او اعتبار داده ایم. و به نظر من، و بیشتر مردم، نتیجه خوبی از این مذاکرات حاصل نخواهد شد.

536
کد N148260

وبگردی