آفتاب

وزیر خارجه اسپانیا : حل بحران اوکراین بدون همکاری روسیه میسر نیست

وزیر خارجه اسپانیا : حل بحران اوکراین بدون همکاری روسیه میسر نیست

مادرید - ایرنا - وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به بحران اوکراین گفت :وضعیت اوکراین ، نیاز به یک راه حل جدید دارد و باید فراگیر باشد و راه حل این مشکل بدون روسیه یک اشتباه خواهد بود.

ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ با اشاره به سیاست خارجه اتحادیه اروپا و رابطه آن با روسیه گفت که این کشور نقش مهمی را ایفا می کند و بدون مسکو حل برخی مسائل منطقه از جمله اوکراین دشوار خواهد بود.

به گزارش ایرنا ،وی در کنفرانس ˈبه سوی تمدید استراتژی سیاست خارجه اسپانیاˈ که از سوی موسسه مطالعات استراتژیکی ˈال کانوˈ اسپانیا برنامه ریزی شد، افزود :ما باید جو رقابت بین روسیه و اتحادیه اروپا را ترک و همکاری ها را جایگزین آن کنیم .

وی با اشاره به اختلافاتی که بین اتحادیه اروپا و روسیه وجود دارد، خاطرنشان کرد :چند جانبه گرایی ایجاب می کند که با کسی که همانند ما فکر نمی کند، همکاری کنیم و در این زمینه اگر بین اتحادیه اروپا و روسیه همکاری وجود نداشته باشد راه حلی نیز وجود نخواهد داشت.

گارسیا مارگالو بار دیگر بر اهمیت نقش روسیه در منطقه تاکید کرده و اطمینان داد که روسیه نه تنها برای اوکراین مهم است بلکه برای سوریه،خاورمیانه یا ایران نیز اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد :باید روابطی را با روسیه برقرار کرد که به ما اجازه دهد که یک منطقه آزاد تجاری از لیسبون تا ولادی وستک را ایجاد کنیم و به این دلیل روسیه قطعا مورد نیاز است.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین بر پیمان تجارت آزاد که اتحادیه اروپا در حال مذاکره با آمریکا است ، اشاره کرد و گفت که اسپانیا ، تا حد مقدور تلاش خواهد کرد تا این پیمان به مقصد خوبی برسد زیرا اگر این پیمان امضا شود، این منطقه 50 درصد سرمایه جهانی را گرد هم خواهد آورد.

گارسیا مارگالو با توجه به نقش آمریکا در پروسه صلح خاورمیانه ،سوریه و مذاکرات با ایران ادامه داد :آمریکا پروسه های صلح در خاورمیانه و سوریه و مذاکرات با ایران را رهبری کرد بدون این که اتحادیه اروپا در آن نقشی داشته باشد .

اروپام **1234** 1917
کد N148239

وبگردی