آفتاب
تحولات اوکراین/

کلیچکو به دنبال رئیس جمهور شدن است/ اختلاف گروه های اپوزیسیون در مورد دولت انتقالی

کلیچکو به دنبال رئیس جمهور شدن است/ اختلاف گروه های اپوزیسیون در مورد دولت انتقالی

اعلام نامزدی "ویتالی کلیچکو" برای انتخابات ریاست جمهوری و بی نتیجه ماندن بحث ها در مورد تشکیل دولت انتقالی از جمله تحولات امروز اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، بوکسور سابق اوکراینی از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد. "ویتالی کلیچکو" از رهبران اپوزیسیون اوکراین که تحرکات زیادی در جریان اعتراضات اخیر این کشور داشته، قصد دارد رئیس جمهور آینده این کشور شود.

این در حالی است که در مورد نامزدهای مطرح در انتخابات آتی اوکراین، اتفاق نظر بین گروه های اپوزیسیون دیده نمی شود. در حالی که بخشی از مخالفان دولت پیشین از نامزدی کلیچکو حمایت می کنند، بخش دیگری از آنان نیز از تمایل خود برای حمایت از "یولیا تیموشنکو" که به تازگی از زندان آزاد شده، خبر می دهند.

امروز پارلمان اوکراین از دیوان بین المللی کیفری در لاهه خواست "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری برکنار شده را به اتهام ارتکاب بیش از 100 مورد قتل در جریان اعتراضات اخیر این کشور، محاکمه کند. پارلمان اوکراین موسوم به رادا یانوکوویچ را به "جنایت علیه بشریت" متهم کرده است.

این در حالی است که بحث های گروه های اپوزیسیون برای مشخص کردن ترکیب دولت انتقالی اوکراین امروز نیز بی نتیجه ماند. بر این اساس نشست پارلمان برای تصمیم گیری در این خصوص با بالاگرفتن اختلافات بین گروه های مذکور به روز پنج شنبه موکول شد.

در حالی که حزب میهن به رهبری "یولیا تیموشنکو" در مورد ترکیب دولت انتقالی نظرات خود را دارد، تجمع کنندگان در میدان استقلال کی یف موسوم به "جنبش میدان" هشدار داده اند هر گونه تصمیم گیری در مورد دولت انتقالی باید به تایید آنها برسد. گفتنی است درگیری های خشونت بار هفته اخیر در کی یف به کشته شدن دست کم 100 نفر و مجروح شدن صدها نفر شده است. معترضان اعلام کرده اند تا زمان مشخص نشدن تکلیف دولت انتقالی، میدان استقلال را ترک نخواهند کرد.

کد N148077

وبگردی