آفتاب

دیدار کاردار ایران با رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان انگلیس

دیدار کاردار ایران با رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان انگلیس

لندن - ایرنا - کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به لندن سفر کرده بود، با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسن حبیب الله زادهˈ و سر ˈریچارد اوتاوایˈ در این دیدار درباره روابط دو جانبه ایران و انگلیس و روند گام به گام و متقابل بهبود مناسبات گفت و گو کردند.

همکاری های پارلمانی، مسائل منطقه ای و همچنین مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آقای حبیب الله زاده در این دیدار با اشاره به پایان وضعیت حفاظت منافع و برقراری روابط مستقیم دیپلماتیک میان ایران و انگلیس، گفت: امیدواریم که در دوره جدید روابط و مناسبات دو کشور بر اساس حسن نیت و احترام متقابل پیگیری شود.

کاردار کشورمان در سفر خود به لندن علاوه بر دیدار و گفت و گو با مقامات وزارت خارجه انگلیس با نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران و دبیرکل اتحادیه بین المجالس در پارلمان انگلیس نیز جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین روز پنجشنبه گذشته طی مراسمی با حضور کاردار جمهوری اسلامی ایران، رییس مرکز اسلامی انگلیس و مسئولان سفارت عمان در لندن، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز سفارت کشورمان برافراشته شد و وضعیت حافظ منافع در روابط دو کشور بطور رسمی خاتمه یافت.

طی حدود دو سال گذشته دولت عمان از طرف جمهوری اسلامی ایران و دولت سوئد از طرف انگلیس به عنوان حافظان منافع دو کشور در لندن و تهران ایفای نقش می کردند.

آقای حبیب الله زاده در این سفر با مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در انگلیس نیز تشکیل جلسه داد و ضمن بازدید از کنسولگری کشورمان در لندن از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود این خدمات صادر کرد.

کاردار غیرمقیم کشورمان عصر سه شنبه به سفر خود به انگلیس پایان داد و به تهران بازگشت.

* عکس (از راست به چپ): ریچارد اوتاوای، محمد حسن حبیب الله زاده، مایک گیپس (نماینده پارلمان از حزب کارگر) و جان بارون (نماینده پارلمان از حزب محافظه کار)

اروپام**345
کد N147925

وبگردی