آفتاب
شمخانی:

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که جهادگران و رزمندگان خط‌شکنان بی‌بدیل این عرصه‌اند دانست و تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند همت و مجاهدت است و این مهم آزمونی است که پیشکسوتان جهاد و شهادت در 8 سال دفاع مقدس از آن سربلند و پیروز خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در همایش «پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت» مدیریت اقتصاد در زمان جنگ را نمونه‌ای از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد کشور در سخت‌ترین شرایط، استقلال و عزت خود را حفظ و با روحیه و مدیریت جهادی بر مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با مشارکت و حضور همزمان مردم و مسئولان محقق می‌شود. در زمان جنگ نیز حضور و حمایت مردم نمونه عینی این مسئله بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: اقتصاد مقاومتی ریاضتی و یا اقتصاد جنگی نیست بلکه رویکرد آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر هجمه‌های سازماندهی شده خارجی و همچنین خارج شدن اقتصاد کشور از فضای انفعال و رکود است.

شمخانی با برشماری شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اقتصادی فعال و پویا، قانونمند و منضبط، دانش‌بنیان و آینده‌نگر به گونه‌ای که باعث حفظ تعامل نظام‌ اقتصادی در برابر شوک‌های خارجی و ثبات و پایداری داخلی خواهد شد، افزود: پایه‌های اقتصاد مقاومتی مقاومت در برابر راحت طلبی و بی‌مسئولیتی، دیدگاهها و روحیات یاس آلود و خود کم‌بینی است.

وی در ادامه یکی از اولویت‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی را شفاف‌سازی ساز و کارهای نظام مالی کشور و مبارزه با فساد اقتصادی دانست و اذعان داشت در این زمینه شورایعالی امنیت ملی با جدیت موضوعات را رصد و پیگیری می‌نماید.

دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش قدرت مقاومت اقتصادی و افزایش اثرگذاری در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه جهانی، اهداف مورد توجه اقتصاد مقاومتی است.

شمخانی در این همایش ایمان به پیروزی در صورت مقاومت بر برابر فشارها و تحریم‌ها را راهبرد دینی و برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حاکم بودن روحیه و مدیریت جهادی در سراسر دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان، مسوولان و مردم راز موفقیت کشور بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی رییس جمهور،‌ اقتصاد مقاومتی را تامین‌کننده زیرساخت‌های حرکت سریع به‌سوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت دانست.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیش‌تر به سرمایه‌های انسانی در این عرصه بر مردمی شدن اقتصاد و اولویت دادن به محصولات و خدمات راهبردی و محصولات پیشرو خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی، توسعه همیاری‌های مردمی و تعاون در امور اقتصادی و واگذاری امور دولتی از جمله مولفه‌های مردمی شدن اقتصاد است.

شمخانی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش قدرت مقاومت اقتصادی و افزایش اثرگذاری در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه جهانی، اهداف مورد توجه اقتصاد مقاومتی است.

وی در این همایش ایمان به پیروزی در صورت مقاومت بر برابر فشارها و تحریم ها را راهبرد دینی و برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حاکم بودن روحیه و مدیریت جهادی در سراسر دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان،  مسئولین و مردم راز موفقیت کشور بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را تامین کننده زیرساخت‌های حرکت سریع بسوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت دانست.

شمخانی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سرمایه های انسانی در این عرصه بر مردمی شدن اقتصاد و اولویت دادن به محصولات و خدمات راهبردی و محصولات پیشرو خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوصی، توسعه همیاری های مردمی و تعاون در امور اقتصادی و واگذاری امور دولتی از جمله مولفه های مردمی شدن اقتصاد است.

 

کد N147746

وبگردی