آفتاب

اردوغان نوار منتشر شده منتسب به خود را ساختگی خواند

اردوغان نوار منتشر شده منتسب به خود را ساختگی خواند

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه ، نوار منتشر شده در شبکه های اجتماعی منتسب به خود را ساختگی عنوان کرد.

در آخرین ساعات شب گذشته یک نوار صوتی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که ادعا می شود گفت و گوی تلفنی ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه با فرزندش ˈ بلال اردوغانˈ به دنبال عملیات مبارزه با ارتشا و فساد در 17 دسامبر سال گذشته ( 26 آذر ماه سال جاری ) است.

در این گفت و گوی تلفنی اردوغان به فرزند خود می گوید پول هایی را که در منزل دارد، فورا از منزل خارج کند.

به گزارش ایرنا ، اردوغان امروز در سخنانی در میان نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ملی ترکیه با مونتاژ و ساختگی خواندن این نوار گفت: با افرادی که این نوار را منتشر کرده اند ، برخورد قانونی خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه پیشتر دولت موازی به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را مسوول عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در این کشور پیش از برگزاری انتخابات شهرداری ها در دهم فروردین ماه آینده اعلام کرده بود.

وی افزود: این حمله توسط دولت موازی نه در مقابله با من و حزب حاکم عدالت و توسعه بلکه علیه ترکیه و نخست وزیر این کشور برای باج گیری صورت گرفته است.

وی همچنین به انتشار اخباری مبنی بر استراق سمع از شماری از مقامات و شخصیت های سیاسی در این کشور اشاره کرد و گفت : در این خصوص نیز اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

جامعه سیاسی ترکیه با افشای نوار آنچه که گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ترکیه با فرزندش در پی آغاز عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی در شبکه های اجتماعی بیان شده است با دعوت دولت اردوغان به استعفا و ایفای نقش پررنگ تر قوه قضاییه در این موضوع دچار التهاب شد.

اوضاع سیاسی در ترکیه هر روز با بروز ادعاهای جدید شاهد تشدید درگیری های بین حزب حاکم عدالت و توسعه و دولت ترکیه با جماعت نور به رهبری فتح الله گولن مقیم آمریکاست و به نظر می رسد این فرایند با نزدیک شدن به انتخابات شهرداری ها در 30 مارس ( 10 فروردین ) شدت بیشتری می یابد.

خاورم ** 230 **1010
کد N147644

وبگردی