آفتاب

جزئيات ديدار ظريف و ضرغامی

 جزئيات ديدار ظريف و ضرغامی

وزیر امور خارجه ایران گفت: دشمنی دیرینه آمریکا با ایران حتی در صورت حل مسئله هسته ای پایان نخواهد یافت چون آنها دنبال تبدیل ایران از یک کشور آرمانی به یک کشور دیگر هستند.




به گزارش آفتاب به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در نشستی با رییس و معاونان رسانه ملی، آخرین تحولات مذاکرات هسته ای و راه های گسترش هماهنگی حرفه ای دستگاه دیپلماسی کشور و صدا و سیما را بررسی کرد.
 
ظریف با تشکر از حمایت های رسانه ملی از فعالیت های دستگاه دیپلماسی و فرصت های نامحدودی که صدا و سیما برای ارتباط با افکار عمومی در اختیار مسوولان وزارت امور خارجه قرار می دهد، تأکید کرد: مؤلفه اصلی قدرت در معادلات نوین و پایدار دیپلماسی، ارتباط و تکیه بر مردم است و به همین علت استفاده از فرصتهای ایجاد شده در صدا و سیما، برای وزارت خارجه بسیار مهم و مغتنم است.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به چند دور مذاکره پیش بینی شده تا تیر ماه 93 میان ایران و 1+5، گفت: در پایان مذاکرات همه تحریم های ناعادلانه و ظالمانه ایران باید برچیده و حقوق هسته ای ملت باید محقق شود ما نیز همچنانکه همیشه گفته ایم اثبات می کنیم که بدنبال تولید سلاح اتمی نبوده و نیستیم.
 
در این نشست، رییس رسانه ملی نیز با تأکید بر تداوم سیاست حمایتی رسانه از فعالیت های دیپلماتیک کشور، گفت: این نگاه تبیینی و حمایتی در آینده نیز در چارچوب وظایف کلان و قانونی صدا و سیما ادامه خواهد یافت چون صدا وسیما این را یک وظیفه ملی قلمداد می کند.
 
در این جلسه که با پرسش و پاسخ و هم اندیشی همراه بود معاونان و مدیران رسانه ملی نیزبا بیان پیشنهادها ومطالبی، پیگیری سؤالات و پاسخگویی به شبهات مردم و منتقدین را فرصتی برای وزارت امور خارجه در جلب حمایت بیشتر و اقناعی مردم توصیف کردند.
 
در این جلسه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز با بیان توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته ای بر ضرورت ارتباط قوی تر و گسترده تر وزارت امور خارجه و صدا و سیما تأکید و در این زمینه پیشنهادهایی مطرح کرد.
کد N147607

وبگردی