آفتاب
با حضور وزیر دفاع

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی رونمایی شد

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی رونمایی شد

همشهری آنلاین: ۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع افتتاح و رونمایی شد.

دفاع > تجهیزات- همشهری آنلاین:
۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع افتتاح و رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، 21 پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز افتتاح، رونمایی و به بهره برداری رسید.

سردار دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاوردهای مهم دفاعی طی سخنانی گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه های پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز به‌عنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته و این مهم محقق نشده مگر با تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و هدایت‌های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی).

وزیر دفاع گفت: صنایع الکترونیک شیراز بزرگترین زیرمجموعه صنایع الکترونیک ایران (صاایران) بحمداله همچون سال‌های گذشته در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی و تحویل سامانه‌های دفاعی و پروژه‌های صادراتی نتایج خوبی تحصیل کرده که امروز شاهد افتتاح 5 خط تولید و رونمایی از 16 پروژه دفاعی در این شرکت هستیم.

رادار پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی بردبلند

سردار دهقان در تشریح این پروژه های دفاعی گفت: در حوزه رادار 2 سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست؛ که جزء رادارهای پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی بردبلند محسوب می شود.

وی افزود: با تولید این سامانه‌ها به‌عنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.
وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: در زیرسامانه های راداری کشور، امروز 2 لامپ مهم نظامی و 1 نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن 5 لیتری جهت تأمین اکسیژن مورد نیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره برداری رسید.

سردار دهقان گفت: همچنین در حوزه های الکترونیک هوایی و دریایی نیز 6 محصول مهم و راهبردی شامل، سونار، مخابرات زیرسطحی، سامانه‌های تکن زمینی، آنتن تکن و رایانه‌های هوایی منصوب بر پرنده، رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن به بهره برداری رسید.

رونمایی از سامانه اخلالگر هوشمند راداری

وی افزود: سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادارها و برخی زیرسامانه‌های هدایت در موشک افتتاح شد.

وزیر دفاع گفت: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.

رونمایی از سیستم هدایت لیزری موشک‌های ضدزره

سردار دهقان در ادامه افزود: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز 4 محصول جدید شامل دوربین حرارتی، موقعیت یاب لیزری ایمن چشم، فیوز لیزری، سیستم هدایت لیزری موشک‌های ضدزره با کارایی بیشتر و وزن پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ‌های منظم و نامنظم، سامانه جهت‌یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی به‌صورت لحظه ای، رونمایی شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم های سخت بین المللی و با بهره گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور داخلی بدست آمده است.

وزیر دفاع در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سخت کوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

کد N147596

وبگردی