آفتاب
جعفر زاده ایمن آبادی خبر داد:

اختصاص 160 میلیارد تومان به راه آهن قزوین – رشت در بودجه 93

اختصاص 160 میلیارد تومان به راه آهن قزوین – رشت در بودجه 93

تهران-ایرنا- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن قزین –رشت در بودجه سال 93 خبر داد.

ˈ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، گفت: متاسفانه اجحاف بسیار بزرگی طی سال های اخیر در حق مناطق شمالی کشور شد و طرح راه آهن قزوین - رشت در سنوات گذشته با کندی مواجه شد و در حال حاضر میزان پیشرفت این طرح 50 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: راه آهن قزوین - رشت طرح ملی و حتی بین المللی است که حلقه مفقوده کریدور شمال –جنوب است و نقش مهمی در برقراری ارتباط بین کشورهای شمالی ایران با سواحل جنوبی ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال 160 میلیارد تومان به راه آهن قزوین- رشت اختصاص یافته ضمن اینکه برای آن 600 میلیارد تومان فاینانس پیش بینی شده است که من خیلی امیدوار به این منبع نیستم و تقاضا می کنم دولت با توجه به اولویت توسعه حمل و نقل ریلی از هر محلی که ممکن است، منابع موردنیاز این طرح را تامین کند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس فقدان زیرساخت ها را از مهمترین دلایل بیکاری بالا در استان گیلان ذکر کرد و گفت: استان گیلان از نظر نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را دارد.

سیام(4)**2021**1535
کد N147574

وبگردی