آفتاب

رئیس شورای اروپا: آماده حمایت و کمک به اوکراین هستیم

رئیس شورای اروپا: آماده حمایت و کمک به اوکراین هستیم

تهران-ایرنا- رئیس شورای اروپا بر آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین و امضای توافق نامه با کیف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس،هرمان وان رومپوی رئیس شورای اروپا در بیانیه خاطر نشان کرد: عزم و اراده مردم اوکراین برای زندگی در یک کشور متحد و آزاد را ارج می نهیم. ما آماده هستیم که توافق نامه با اوکراین امضا کنیم و در این روزهای سخت از اوکراین حمایت کنیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا با دقت نظاره گر تحولات اوکراین است.

وی گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کیف رفته و اتحادیه اروپا همچنان تحولات اوکراین را با دقت بررسی می کند.

ژان آسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز پس از دیدار با همتای روس خود تصریح کرد فقط زمانی اوضاع اوکراین می تواند باثبات شود که روسیه و اتحادیه اروپا روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

این مقام ارشد لوکزامبورگ در ادامه گفت که وی شخصا و همچنین اتحادیه اروپا در کل مطمئن هستند همکاری نزدیک میان اتحادیه اروپا و روسیه تنها راه دستیابی به ثبات و شرایط عادی در اوکراین است.

از سوی دیگر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه به رهبران جدید اوکراین قول داد که از حمایتهای قوی بین المللی برخوردار خواهند شد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این رهبران جدید اوکراین قول داد که اتحادیه اروپا در مسیر مقابله با بحران اقتصادی در این کشور کمک های خود را ارائه کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه از روسیه خواست تا به اوکراین اجازه دهد ان چنان که خود انتخاب می کند رو به جلو گام بردارد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین روز سه شنبه با ˈیولیا تیموشنکوˈ نخست وزیر اسبق اوکراین دیدار و گفت و گو کرد.

اشتون در دیدار با تیموشنکو که به تازگی از زندان آزاد شده است، کمک های مالی اتحادیه اروپا به اوکراین و تشکیل دولت جدید این کشور را بررسی کرد.

همچنین اشتون به عنوان نخستین مقام بین المللی که بعد از سقوط دولت ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنارشده اوکراین به این کشور سفر می کند، تاکید کرد: حفظ وحدت ارضی اوکراین ضروری است.

مترجمام**9234**1856
کد N147496

وبگردی