آفتاب

زندانی سابق گوانتانامو به اتهام ارتباط با تروریسم در سوریه بازداشت شد

زندانی سابق گوانتانامو به اتهام ارتباط با تروریسم در سوریه بازداشت شد

لندن - ایرنا - پلیس انگلیس روز سه شنبه تایید کرد که ˈمعظم بیگˈ یکی از زندانیان سابق گوانتانامو را به اتهام ارتباط با تروریسم در سوریه بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس منطقه ˈوست میدلندزˈ در مرکز انگلیس، ˈمعظم بیگˈ شهروند انگلیسی یکی از چهار مظنونی است که صبح امروز به اتهام ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه دستگیر شدند.

به گفته پلیس ضدتروریسم انگلیس، این مظنونان که یک زن هم در بین آنان است، روز سه شنبه در چند منطقه شهر بیرمنگهام بازداشت شدند.

ˈمعظم بیگˈ 45 ساله در سال 2002 میلادی به ظن عضویت در القاعده و دخالت در فعالیت های تروریستی در پاکستان دستگیر و به گوانتانامو منتقل شد. وی در سال 2005 میلادی بدون هرگونه اتهام رسمی قضایی از زندان گوانتانامو آزاد شد.

پلیس انگلیس می گوید معظم بیگ به ظن شرکت در اردوگاه های آموزش تروریستی و تسهیل و کمک به فعالیت های تروریستی در خارج از کشور بازداشت شده است.

ˈˈدیگر دستگیر شدگان شامل یک مرد 36 ساله از منطقه ˈشیرلیˈ و یک زن 44 ساله و پسر 20 ساله وی از منطقه ˈاسپارک هیلˈ بیرمنگهام هستند که هر سه نفر مظنون به تسهیل فعالیت های تروریستی در خارج از کشور می باشند.ˈˈ

ماموران پلیس ضدتروریسم انگلیس بامداد امروز سه خانه متعلق به این مظنونان را بازرسی کرده و چند خودرو و مقادیری تجهیزات الکترونیکی را برای انجام تحقیقات ضبط نمودند.

به گفته مقامات سازمان های امنیتی انگلیس در حال حاضر صدها نفر از اتباع این کشور به سوریه رفته اند و در کنار گروههای تروریست و افراطی می جنگند.

پلیس انگلیس طی هفته های اخیر حدود 15 نفر را در ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه دستگیر کرده است. برخی از این افراد هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شده اند.

رسانه های انگلیس همچنین ماه گذشته فاش کردند که یک تروریست انگلیسی به نام عبدالوحید مجید در جریان حمله انتحاری به زندان شهر حلب سوریه کشته شد.

اروپام**345
کد N147386

وبگردی