آفتاب

حمله هوایی ارتش صهیونیستی و پیام آن به بازیگران بحران سوریه

حمله هوایی ارتش صهیونیستی و پیام آن به بازیگران بحران سوریه

بیروت – ایرنا – برخی ناظران معتقدند ، حمله هوایی ارتش صهیونیستی به بلندی های مرزهای لبنان و سوریه پیامی برای همه بازیگران بحران سوریه بود.

به گزارش ایرنا، درهمین زمینه روزنامه لبنانی «البناء»، حمله هوایی شامگاه دوشنبه ارتش صهیونیستی به بلندی های النبی شیت در نزدیک مرزهای لبنان و سوریه را پیامی برای تمام محورهای درگیر در بحران سوریه و اعلام آمادگی این رژیم برای دخالت در درگیری های جاری در منطقه دانست.

البناء در شماره روز سه شنبه خود با بیان اینکه به نظر نمی رسد صهیونیست ها در این اقدام هدف نظامی خاصی را مورد حمله قرار داده باشند، افزود: اسراییل زنگ خطر را این بار از دروازه لبنان – سوریه به صدا در آورد اما بر خلاف ادعاهای پایگاه های اطلاع رسانی اسراییلی و یا رسانه هایی که همسو با آن هستند، گمان نمی رود که این حمله ارتباطی با نبرد «القلمون» و یا اهدافی علیه مقاومت داشته است.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: حمله به تپه های غیرنظامی صورت گرفته است اما یک پیام سیاسی مهم به سوریه و حزب الله دارد مبنی براینکه آنچه 6 ماه قبل متوقف شد، امروز در سایه تغییرات جدید از سر گرفته می شود.

البناء اضافه کرد: اسراییل با این عملیات می خواهد به آمریکا و اروپا پیام بدهد که در محاسبات خود تجدید نظر کرده و در مقابل معادله روسیه- ایران- سوریه- حزب الله شکست نخورند و به هیچ وجه امتیاز ندهند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه هدف رژیم صهیونیستی از این حمله هوایی ایجاد رویکردی سیاسی- نظامی جدید در منطقه است، نوشت: بخشی از این پیام متوجه لبنان نیز بوده، بویژه اینکه مناقشه هایی در خصوص بیانیه وزارتی در جریان است تا بدین شیوه احزاب وابسته به جریان 14 مارس و همچنین « میشل سلیمان» رییس جمهوری به دیدگاهی مشترک برسند و بر حزب الله به منظور خروج از سوریه فشار بیشتری وارد کنند.

البناء در خصوص بیانیه وزارتی دولت «تمام سلام» نخست وزیر جدید لبنان هم نوشت: در جلسه دو و نیم ساعته که شب گذشته کمیته ویژه تدوین این بیانیه به ریاست تمام سلام داشت، نتیجه ای حاصل نشد، چرا که «پطرس حرب» و «نهاد المشنوق» از وزرای عضو این کمیته بر گنجاندن بیانیه «بعبدا» در بیانیه وزارتی اصرار داشتند.

این روزنامه با بیان اینکه این امکان وجود دارد که وزرای جریان 14 مارس به دنبال ایجاد مانع بر سر راه صدور بیانیه وزارتی باشند، افزود: این احتمال وجود دارد که دست های منطقه ای نیز در این رابطه دخالت داشته باشد و به روشنی به نظر می رسد جریان 14 مارس به دنبال از میان بردن معادله ارتش ، ملت و مقاومت بوده، بویژه اینکه پیش از این بر سر گنجانده شدن این معادله در بیانیه وزارتی موافقتی شبه نهایی صورت گرفته بود.

خاورم**2024 ** 1324**1586
کد N147312

وبگردی