آفتاب

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز افتتاح، رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاوردهای مهم دفاعی طی سخنانی گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه های پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم.

دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز بعنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه‌های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته و این مهم محقق نگردیده مگر با تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی).

وزیر دفاع گفت: صنایع الکترونیک شیراز بزرگترین زیرمجموعه صنایع الکترونیک ایران (صاایران )بحمدالله همچون سالهای گذشته در زمینه پروژه های تحقیقاتی و تحویل سامانه های دفاعی و پروژه های صادراتی نتایج خوبی تحصیل نموده که امروز شاهد افتتاح 5 خط تولید و رونمایی از 16 پروژه دفاعی در این شرکت هستیم.

دهقان در تشریح این پروژه های دفاعی گفت: در حوزه رادار 2 سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست؛ که جزء رادارهای پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی بردبلند محسوب می شود.

وی افزود: با تولید این سامانه ها بعنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: در زیرسامانه های راداری کشور، امروز 2 لامپ مهم نظامی و 1 نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن 5 لیتری جهت تأمین اکسیژن موردنیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره برداری رسید.

دهقان گفت: همچنین در حوزه های الکترونیک هوایی و دریایی نیز 6 محصول مهم و راهبردی شامل: سونار، مخابرات زیرسطحی، سامانه های تکن زمینی، آنتن تکن و رایانه های هوایی منصوب بر پرنده، رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن به بهره برداری رسید.

وی افزود: سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادارها و برخی زیرسامانه های هدایت در موشک افتتاح شد.

دهقان گفت: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع در ادامه افزود: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز 4 محصول جدید شامل: دوربین حرارتی، موقعیت یاب لیزری ایمن چشم، فیوز لیزری، سیستم هدایت لیزری موشک های ضدزره با کارایی بیشتر و وزن پایین تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ های منظم و نامنظم، سامانه جهت یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی بصورت لحظه ای، رونمایی شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم های سخت بین المللی و با بهره گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه ها و شرکت های فناور داخلی بدست آمده است.

وزیر دفاع در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سخت کوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.
 

کد N147240

وبگردی