آفتاب

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی پلی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی پلی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

تهران - ایرنا - نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت:سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین پلی است که عبور از آن ما را به اقتصاد بدون نفت و استقلال اقتصادی برساند.

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا عزیزی فارسانی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس افزود: مردم و سوولان باید بدانند سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پلی است که ما را به اقتصاد دانش بنیان، جهاد اقتصادی و اقتصاد اسلامی - ملی و اقتدار اقتصادی می رساند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صرفه جویی، تلاش، کار مضاعف و عزم و اراده ملی بهترین راهکار برای تحقق این سیاست است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به سریال «سرزمین کهن» اشاره کرد و با قرائت اشعاری به گویش لری در ستایش دلاوری های قوم بختیاری گفت: براساس کاوش های باستانی قدمت تمدن بختیاری به هزاران سال قبل از میلاد می رسد.

عزیزی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ، نقش سرداران و شهدای بختیاری در شکستن قفل استبداد صغیر و انقلاب مشروطه به دستور علمای آن زمان روشن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: قوم بختیاری در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اهدای هزاران شهید و جانباز به فرماندهی سردار بختیاری اسلام حاج محسن رضایی نقش خود را در سایه ولایت به خوبی ایفا کردند.

عزیزی یادآور شد: گرچه پخش این سریال به دلیل ناآگاهی خاطره ای بس نامیمون و تلخ در ذهن مردم غیور ما گذاشت ولی به دلیل فرهنگ غنی و تمدن کهن بختیاری و اقدام شایسته رییس صدا و سیما و عذرخواهی آنان، از هنرمندان می خواهم که با ساخت فیلم های ادبی تاریخی نقش این قوم را در این تاریخ زنده نگه دارند.

سیام**2025 ** 1418
کد N147184

وبگردی