آفتاب
بیگدلیدر گفت‌وگو با ایلنا:

احیای روابط ایران و انگلیسی می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشد

احیای روابط ایران و انگلیسی می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشد

بازگشایی سفارت‌های ایران و انگلستان و احیای روابط دیپلماتیک نشاندهنده این است که فضای بین‌الملل به سمت ما در حال بازگشایی است و احتمال دارد بر همین اساس؛ کانادا نیز در آینده نزدیک روابط دیپلماتیک خود با ایران را احیا کند.

یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل احیای روابط دپپلماتیک میان ایران و انگلستان را یک نقطه عطف در سیاست خارجی ایران دانست و ابراز داشت: احیای روابط ایران و انگلیسی پس از دو سال می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشد.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص احیای روابط دیپلماتیک ایران و انگلستان پس از دو سال گفت: بازگشایی سفارت‌های ایران و انگلستان و احیای روابط دیپلماتیک نشاندهنده این است که فضای بین‌الملل به سمت ما در حال بازگشایی است و احتمال دارد بر همین اساس؛ کانادا نیز در آینده نزدیک روابط دیپلماتیک خود با ایران را احیا کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران در حال کسب مقبولیت خارجی است، تاکید کرد: این احیای روابط می‌تواند نقطه عطفی در مناسبات بین‌المللی ایران باشد، چرا که ما در حال طی کردن روند مذاکرات هسته‌ای هستیم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از دلایل احیای روابط دیپلماتیک ایران و انگلستان چیست؟ اظهار داشت: بخشی از این بازگشایی و احیای روابط ناشی از روند تعامل سازنده و اعتمادساز ایران با دنیا در طی مذاکرات هسته‌ای است و بخشی از این نیز به رفتار رئیس جمهور و دولت برمی‌گردد که نشان می‌دهد این دولت با دولت قبلی تفاوت‌های بسیاری دارد.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل ادامه داد: تا زمانی که سیاست خارجی ما قوام و دوام نداشته باشد، اقتصاد ما نیز تکان نخواهد خورد و سلسله رفتارهایی که وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی نشان می‌دهد گویای این مسئله است که ما در پی تداوم بخشیدن به یک روند سازنده و تعاملی با دنیا هستیم و این می‌تواند زمینه مساعدی برای گسترش روابط با کشورهای دنیا باشد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه احیای روابط ایران و انگلیسی پس از دو سال می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد: انگلستان هم در اتحادیه اروپا و هم در دنیا یک کشور مهم، قدرتمند و تاثیرگذار است و ایجاد روابط با این کشور می‌تواند شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات بین‌المللی هموار سازد.

کد N147079

وبگردی