آفتاب

ابوترابی‌فرد: با بیداری اسلامی، عروس خاورمیانه به نماد مقاومت تبدیل شد

ابوترابی‌فرد: با بیداری اسلامی، عروس خاورمیانه به نماد مقاومت تبدیل شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: غرب اطمینان قطعی داشت که سایت‌های هسته‌ای ایران را تعطیل می‌کند اما نتیجه مقاومت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه و حماسه سیاسی 22 بهمن‌ماه تجلی یافت.در نهایت 1+5 تسلیم خواسته مشروع ایران شد که این مسئله پیام‌های مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و بسیج مستضعفین که صبح امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: یکی از مهمترین پدیده‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پدیده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. آثار انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زندگی مردم و حیات سیاسی بشر و رویدادهای منطقه‌ای کاملا مشهود و ملموس است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در دنیایی که نظام سلطه حاکمیت بر عهده دارد نظامی در ایران شکل گرفت که رسالت انقلابش پیروزی مستضعفین بر مستکبران است. انقلاب اسلامی رسالتش فراهم آوردن بستر حرکت جامعه بشری و مستضعفان جهان برای دفاع از منافع قطعی و رویارویی با نظام سلطه است و این نظام رسالت خود را در افزایش اقتدار مستضعفان و نگاه آنان به منافع ملی خویش و رویارویی با زیاده‌خواهان به خوبی ایفا کرده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه بیداری اسلامی واژه‌ای نیست که ما خلق کرده باشیم، گفت: بر اساس بیداری اسلامی لبنان از نماد عروس خاورمیانه به نماد مقاومت تجلی یافته است. پیروزی لبنان در جنگ سی و سه روزه علیه رژیم صهیونیستی تجلی تفکر امام(ره) و ارتقای جامعه توحیدی لبنان است. مقاومت اسلامی در لبنان با حضور پیروان ادیان الهی شکل گرفته است. شخصیت‌هایی مانند نصرالله به عنوان سرباز سلحشور در خلق این رویداد تلاش کردند و این واقعیت بر کسی پوشیده نیست.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غزه نماد بازگشت به هویت دینی است، اضافه کرد: دنیای امروز اگر به دنبال منافع اصلی خود نمی‌رفت منافع آمریکا به طور جدی در منطقه مورد تهدید قرار نمی‌گرفت اگر مسلمانان عراق به دنبال بازگشت هویت ایرانی خود نبودند قطعا از زیر چکمه‌های زره‌ی آمریکا نمی توانستند خارج شوند.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی یک واقعیت است گفت: دیروز پرونده هسته‌ای ایران بدون هیچ مبنای حقوقی به شورای امنیت ارجاع داده شد که ایران باید 194 سانتریفیوژ از نسل فلان را تعطیل کند اما امروز مقامات رسمی آمریکایی اعلام می‌کنند ما هم تمایل داشتند که ایران بدون فناوری هسته‌ای ببینیم اما قدرت آن را نداریم. این رویداد کوچکی نیست.

ابوترابی فرد اضافه کرد:‌ آنها اطمینان قطعی داشتند که سایت‌های هسته‌ای ایران را تعطیل می‌کنند اما نتیجه مقاومت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه و حماسه سیاسی 22 بهمن‌ماه تجلی یافت.در نهایت 1+5 تسلیم خواسته مشروع ایران شد که این مسئله پیام‌های مهمی دارد.

انتهای پیام

کد N146917

وبگردی