آفتاب

سناتور پاکستانی: غرب از داشتن روابط قوی با ایران سود خواهد برد

سناتور پاکستانی: غرب از داشتن روابط قوی با ایران سود خواهد برد

اسلام آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان تاکید کرد: داشتن روابط قوی از جمله توسعه همکاریهای اقتصادی غرب با ایران؛ برای این کشورها سودمند و در راستای تقویت اقتصادی قاره اروپا خواهد بود.

ˈسعید غنیˈ سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: ایران یک کشور حامی صلح و خواهان داشتن روابط خوب و براساس برابری با سایر کشورهای جهان است.

وی با اشاره به چرخش نگاه دولت های غربی بسمت بهبود روابط و توسعه همکاریها با ایران گفت: توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 سیاست گذاریهای مثبت و هوشمند دولت ایران را بازتاب می دهد.

این سیاستمدار پاکستانی با قدردانی از سیاست های اصولی دولت دکتر حسن روحانی خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست های متعادل دولت جمهوری اسلامی و نگاه های واقع بینانه مقام های این کشور نشانگر این است که ایران هرگز به دنبال ساخت سلاح های هسته ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها در نهایت به حق قانونی غنی سازی هسته ای ایران اذعان کردند ؛ افزود: کشورهای اروپایی این موضوع را به خوبی درک کرده اند که روابط خوب با ایران در راستای تامین منافع و تقویت وضعیت اقتصادی رو به افول آنان است.

سناتور حزب مردم پاکستان (حزب حاکم پیشین این کشور) تحریم های غربی علیه ایران را غیرقابل توجیه دانست و خواستار لغو فوری آنها شد.

وی گفت: کشورهای غربی طی بیش از سه دهه گذشته همواره سیاست های تهاجمی در قبال ایران اتخاذ کرده اند که اکنون در رسیدن به نتایج این اهداف خود به سختی شکست را پذیرا شده اند.

این نماینده مردم پاکستان در مجلس سنا , خطاب به سران دولت های غربی گفت: آنان قادرند به برخی کشورها تسهیلاتی درخصوص توسعه فناوری هسته ای ارائه کنند ولی چرا این اقدام را درخصوص ایران دنبال نمی کنند؟

سعید غنی ادامه داد: ایرانیان همواره عزم راسخی برای رسیدن به اهداف خود به ویژه توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای داشته و در برابر فشارهای غرب نیز تسلیم نشده اند؛ مقاومتهای ایران باعث شد تا غرب مجبور به پیوستن به مذاکره ها و انجام توافق هسته ای شود.

وی تاکید کرد:ایران تلاش برای حفظ توازن قدرت در منطقه را مدنظر داشته و پیشرفت های روزافزون این کشور در بخش های مختلف برای کشورهای اسلامی منطقه بسیار دلگرم کننده است.

نماینده مجلس سنای پاکستان گفت: توطئه های خارجی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و در آینده نیز بی نتیجه خواهد بود.

آساق ** 1095**1392
کد N146901

وبگردی