آفتاب

یک مقام حزبی روسیه: یانوکوویچ به ملت اوکراین خیانت کرد

یک مقام حزبی روسیه: یانوکوویچ به ملت اوکراین خیانت کرد

مسکو- ایرنا- ˈسرگئی میرونفˈ رهبر حزب روسیه عادل (از احزاب حاضر در پارلمان روسیه) گفت: ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری سابق اوکراین به ملت این کشور خیانت کرد.

به گزارش ایرنا، میرونف روزسه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یانوکوویچ یک خائن به ملت اوکراین است و هیچ شکی در این مساله وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم اوکراین تجزیه نشود و یک کشور دمکراتیک و مترقی و دوست روسیه باقی بماند.

میرونف با انتقاد از عملکرد رییس جمهوری سابق اوکراین اضافه کرد: یانوکوویچ گفت که خونریزی را متوقف می کند اما درهمین حال پذیرفت که راه توقف خونریزی را نمی داند.

رهبر حزب روسیه عادل گفت: اگر یانوکوویچ راه متوقف کردن خونریزی را نمی دانست، نباید مقام عالی حکومت اوکراین را اشغال می کرد. زمانی که امکان توقف خونریزی در اوکراین وجود داشت و می شد از ورود این کشور به جنگ داخلی جلوگیری کرد، یانوکوویچ اقدام نکرد.

میرونف با بیان این که تاریخ اشتباهات را نمی بخشد، اظهار داشت: ملت اوکراین حتما اقدامات یانوکوویچ را ارزیابی خواهد کرد.

این مقام حزبی روسیه با اشاره به سکونت بیش از 15 میلیون روس تبار در اوکراین گفت: تحت هیچ شرایطی نباید از یاد ببریم که در برابر شهروندان روس در اوکراین مسئولیت داریم و نمی توانیم اجازه بدهیم مقدسات ما و اتباع روس در این کشور مورد توهین قرار گیرند.

ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین روز جمعه بدون اعلام قبلی کی یف را ترک کرد و از آن زمان مخالفان دولت، قدرت را به دست گرفته اند و درحال حاضر آلکساندر تورچینوف رییس جدید مجلس اوکراین به عنوان کفیل رییس جمهوری فعالیت می کند.

مقامات روس در روزهای اخیر بارها از فرار یانوکوویچ و نیز به قدرت رسیدن سران مخالفان دولت وی با توسل به زور انتقاد کرده اند.

اروپام/2242**518**1485 ** 1064
کد N146869

وبگردی