آفتاب
در تذکرات نمایندگان مطرح شد؛

وزارت فرهنگ بر مطالب نشریات نظارت جدی داشته باشد/ مسائل قومی به اختلافات دامن نزند

وزارت فرهنگ بر مطالب نشریات نظارت جدی داشته باشد/ مسائل قومی به اختلافات دامن نزند

نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری به وزیر ارشاد گفت: اخیرا مطالبی خلاف شئونات اسلامی، محکوم کردن حکم قصاص، زیر سوال بردن چادر در برخی نشریات به کار برده شده است باید نظارت جدی بر مطبوعات وجود داشته باشد که چنین مطالبی چاپ نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس بیان شد.

قاسم جعفری نماینده بجنورد، در تذکر شفاهی گفت: یکی از مسائل دولت که به آن انتقاد داریم بحث سبد کالا و مسأله شمول بر نیازمندان و توزیع آن است که باید دولت برای آن فکر جدی بکند.

وی با اشاره به دست های پنهان که مانع از ایجاد سد سازی در استان خراسان شمالی شده است گفت: در خراسان شمالی امسال نزولات جوی کم بوده و دولت باید فکری به حال خشکسالی این منطقه کند، الان با کمبود آب شدیدی در این استان مواجه هستیم.

نماینده بجنورد همچنین اظهار داشت: یکی از خانم ها اخیراً گفته است وضع خانم ها در قبل انقلاب بهتر از الان بوده، آیا ایشان آنچه را که مصلحت ایران است نمی بیند و یا آنچه مصلحت ارزش های اسلامی است برایشان مهم نیست، هرچه سریع تر با اینگونه اظهار نظر ها برخورد شود.

در ادامه محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در تذکری به وزیر ارشاد گفت: اخیراً مطالبی خلاف شئون اسلامی و حمایت از فرقه ضاله بهائیت و زیر سوال بردن چادر و حکم قصاص در برخی نشریات آورده شده است که وزارت فرهنگ باید نظارت جدی بر اینگونه مسائل داشته باشند که چاپ نشود.

وی با انتقاد از انتصابات استانی در اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی گفت: در این گونه انتصابات باید توجه جدی شود و افرادی که دارای محکومیت و سابقه سوء هستند نباید به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلاامی استانها انتخاب شوند این اتفاق یک وهن است.

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در شرایط رکود تورمی و تحت فشار ناشی از تورم ها اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی چه با مذاکراتی که دولت انجام می دهد که به نتیجه برسد یا خیر، ضروری است و با تکیه بر توان داخلی و رفع موانع کسب کار و اجرای سیاست های اصل 44 و حضور جهادگونه در صحنه باید برای رسیدن به سیاستهای اقتصاد مقاومتی جامع عمل بپوشانیم.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به دوستی دیرینه مردم اصفهان و قوم لر و معاشرت با اقوام بختیاری گفت: ضمن توجه به احساسات منطقی دوستان لر درخصوص اشتباه صداو سیما باید توجه کنیم مسایل قومی به اختلافات ما دامن نزدند ومورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.

شوهانی نماینده ایلام در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد از دریافت سودهای بالا و غیر قانونی انتقاد کرد.

وی همچنین خطاب به وزیر تعاون اظهار داشت: باید از بیکاری جوانان بخصوص قشر دانشگاهی و نبود زیرساختهای لازم برای به کار گرفتن این نیروهای متخصص جلوگیری شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

لاهوتی نماینده لاهیجان در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور درخصوص واردات برنج اظهار داشت: میزان نیاز کشور به برنج سالانه 400 هزار تن است و این در حالی است که امسال بیش از یک و نیم میلیارد تن برنج وارد شده است که با سیاست های دولت مطابقت ندارد .

وی در خصوص نرخ چای اظهار داشت: اکنون بهترین زمان برای اعلام نرخ چای است و امیدواریم دستور تسریع برای این نرخ گذاری انجام شود.

 

کد N146702

وبگردی