آفتاب
روحانی در جمع مردم بندرعباس: (کامل)

حقوق هسته ای ملت ایران محفوظ خواهد ماند/ اولویت های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

حقوق هسته ای ملت ایران محفوظ خواهد ماند/ اولویت های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

رئیس جمهور کشورمان با بیان این که پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند ادامه خواهد داشت گفت: توجه به مساله سلامت رونق تولید، اشتغال و تامین امنیت غذایی برای مردم در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها از اولویت های دولت است و مردم باید بداند که دولت در زمینه امنیت غذایی همه توان خود را به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در جمع مردم بندرعباس با تشکر از استقبال پرشور مردم این استان گفت: استان هرمزگان یکی از استان های بسیار مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ما است.

وی افزود: این استان سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله گران دارد و استانی است که وسیله اتصال جهان به ایران عزیز ما است و حتی به کشورهای منطقه شمالی ایران در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز است.

وی با بیان اینکه امروز ایران خود را برای یک تحول بزرگ در اقتصاد کشور آماده می کند گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید خودمان را برای یک تحول بزرگ در مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به سیاست های کلی مقاومت اقتصادی توسط رهبری گفت: دولت در این زمینه کار خود را آغاز کرده تا به این سیاست ها جامعه عمل بپوشاند

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی که سیاست های آن بر مبنای علم و فناوری خواهد بود،  اقتصادی دانش بنیان که طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایران تسهیل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان فرآورده های نفتی توسعه خواهد یافت و در کنار آن باید مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی برای فعالیت بیشتر صادرات خود را آماده کنند که طبق این سیاست باید بتوانیم بسترسازی های لازم را برای اشتغال جوانان آماده کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط امروز ما شرایطی است که همه بازرگانان جهان و سرمایه گذاران مسیر ایران را اتخاذ کرده اند و روزانه می بینیم چه مقدار سرمایه گذاران خارجی و ایرانیانی که خارج از کشور هستند و همچنین کار آفرینان عزیز داخلی خودشان را برای سرمایه گذاری آماده می کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه زنجیره های به ناحق و ظالمانه تحریم ها را که دست و پای کشور را بسته است باید پاره کنیم گفت: اولین گام در این زمینه برداشته شده است همچنان که امروز در مساله بیمه، خودرو ، کشتیرانی و مسایل بانکی بخشی از تحریم ها برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران و مردم دلاور هرمزگان باید بداند که حقوق ملت ما حفظ خواهد ماند گفت: دولت قدمی نسبت به حفاظت و حراست از حقوق ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد و تمام حقوق مردم عزیز ما از جمله حق هسته یا محفوظ خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما می خواهیم حقوقی که به ناحق توسط دیگران می خواهند از ملت ما سلب کنند مانند حق آزادی تجارت و صادرات و حق توسعه برای مردم ایران احیا کنیم و این قدم ها را با حمایت شما مردم بر خواهیم داشت.

وی با بیان این که مذاکرات نهایی را با قدرت های بزرگ برای حل و فصل مسایلی که مربوط به مساله هسته ای است انجام شده است گفت: قدم های نهایی را آغاز و دور اول مذاکرات را مسئولین مربوطه به خوبی انجام داده اند و این مذاکرات با حمایت مردم عزیز ایران ادامه خواهد یافت.

روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید قول داده است که همه مردم ایران از حقوق شهروندی مساوی برخوردار باشند گفت: در این راستا هیچ تفاوتی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد.

وی افزود: همه مردم عزیز ما مسلمانان و همه کسانی که گوینده لا الله الا الله و محمد رسول الله هستند با یکدیگر برادرند و باید دست به دست هم دهیم تا از این مسیری که سختی که دشمنان ایجاد کرده اند عبور کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در هر استانی مردم آن استان برای اشتغال و حرکت اقتصادی حق تقدم دارند گفت: در برخی از استان ها اگر مسئولین معتقد هستند که در بعضی از تخصص ها نیازمند نیرویی از استان های دیگر هستند ابتدا باید وسیله اشتغال مردم بومی آن شهر را فراهم کنند. مسئولان بدانند که برای کار و اشتغال و فعالیت اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی مردم خود آن استان دارای حق تقدمند.

وی همچنین در خصوص هدفمندی یارانه ها گفت: به صراحت عرض می کنم همه آنهایی که نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند این نیاز از آنان سلب نخواهد شد و پرداخت یارانه نقدی به این گروه ادامه خواهد یافت.

روحانی افزود: طبق قانونی که اخیراً مجلس تصویب کرده همه آنانی که نیازمند هستند یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: البته شاخص ها و معیارهای افراد نیازمند به دریافت یارانه توسط قانون مشخص می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اولویت های دولت در فاز دوم هدفمندی سازی یارانه ها گفت: توجه به مساله سلامت رونق تولید، اشتغال و تامین امنیت غذایی برای مردم در فاز دوم هدفمندسازای یارانه ها از این اولویت های دولت و مردم باید بدانند که دولت در زمینه امنیت غذایی همه توان خود را به کار خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تجهیز و تکمیل بیمارستان ها در سال های آینده قدم های موثری برداشته خواهد شد که در آینده نزدیک توسط مسئولین اطلاع رسانی می شود.

روحانی تاکید کرد: اقشار نیازمند بدانند که یارانه آنان استمرار می یابد اما در کنار آن نیز دولت قدم های موثر ی در زمینه بهداشت و سلامت برخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های استان هرمزگان و با تاکید بر اینکه سواحل جنوبی نیز باید ماند سواحل شمالی آباد شود گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند برنامه ریزی و توسعه هستیم و در این سفر تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: برای توسعه صنعت بنادر در این استان و همچنین صنعت فولاد کشتی سازی برنامه هایی وجود دارد که در آینده نزدیک استان هرمزگان به یکی از قطب های مهم فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: البته در کنار این موضوعات باید به مساله شیلات، صیادی و آبزیان نیز توجه شود که در این زمینه نیز قدم های مهمی برخواهد داشت.

روحانی ادامه داد: برای سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به خصوص سواحل هرمزگان برنامه ریزی مفصلی داریم و بندر جاسک نیز در آینده نزدیک به یکی از مهمترین بنادر جنوب کشور تبدیل می شود و شما شاهد خواهید بود استان هرمزگان به طور کامل متحول خواهد شد.

وی با تاکید بر این که این دولت هر قولی که به مردم می دهد را در همین دوره عملی می کند گفت: یکی از تصمیمات مهم این است که بندر عباس به جاسک متصل شود که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر آن در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به استعداد گردشگری استان هرمزگان گفت: باید استان هرمزگان تبدیل به مرکز گردشگری دریایی شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود در واکنش اعتراضات مردم استان هرمزگان نسبت به جدایی بخشی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس به شما قول می دهم که نگران این مسایل نباشد.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه بررسی مجدد خواهد کرد گرچه در گذشته توسط مراجع قانونی این مصوبه اتخاذ شده اما جای بررسی مجدد آن وجود دارد و دولت آن را به سمتی خواهد برد که کسی نگران نباشد.

کد N146699

وبگردی