آفتاب

نماینده ماکو: با اراده ملی می توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

نماینده ماکو: با اراده ملی می توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

تهران – ایرنا – نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی همه قوا باید با تمام توان وارد و همه امکانات و استعدادهای کشور بسیج شود و عزم ها جزم شود چرا که با عزم و اراده ملی می توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، محمد علیپور روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: در 35 سال پس از انقلاب و در سالگرد پیروزی آن، رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، راه ملت ایران را برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب هموارتر کردند.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای تضمین آینده انقلاب و خنثی سازی توطئه های استکبار در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید همه ظرفیت ها و استعدادهای کشور به کار گرفته شود و رسانه ملی باید تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی به ویژه آنچه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است را برای عموم مردم تبیین و تشریح کند.

علیپور اضافه کرد: همه قوا باید با تمام توان وارد و همه امکانات و استعدادهای کشور بسیج شود و عزم ها جزم و با عزم و اراده ملی می توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، چراکه این ملت در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که می توان شاخ سلطه را با اقتصاد مقاومتی شکست.

نماینده مردم ماکو در ادامه به بیان برخی مشکلات حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: در این سال ها هیچ گونه طرحی برای اشتغال زایی اجرا نشده است؛ استفاده از معافیت مسافرتی نیز که به معاش مردم تبدیل شده با سخت گیری و نبود رویه قانونی از مردم دریغ می شود از وزیر کشور می خواهم در آستانه عید سریعا به این مسئله رسیدگی شود تا جلوی سخت گیر ی های بی مورد گرفته شود.

علیپور از سفر معاون و قائم مقام رییس جمهور به منطقه حوزه انتخابیه اش تشکر کرد و خواستار پیگیری موارد مطرح شده در این سفر از جمله احداث فرودگاه و منطقه آزاد و اجرایی شدن هر چه سریعتر کالای همراه مسافر در ماکو و پل دشت شد.

نماینده مردم ماکو ، چالدران، الحاق شدن چالدران به منطقه آزاد ماکو را خواستار شد و افزود: این منطقه بعد از ارومیه با 144 کیلومتر مرز بیشترین مرز را با کشور ترکیه دارد.

وی یادآور شد: توجه به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری، اتمام و تسریع در احداث سدهای منطقه، گازرسانی به روستاهای و شهرهای حوزه انتخابیه و ارتقای تقسیمات کشوری از دیگر درخواست های نماینده مردم ماکو و چالدران است.

سیام**1058 ** 1418
کد N146673

وبگردی