آفتاب
آیت الله آملی لاریجانی:

یک جامعه ایمانی باید به اقشار کم درآمد توجه کند

یک جامعه ایمانی باید به اقشار کم درآمد توجه کند

ما با باورهای دینی‌مان پا برجا مانده‌ایم و حال می‌گویم ما می‌توانیم و به قله‌های کمال نیز می‌رسیم/امروز ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و اگر ایثار آنها نبود امروز استقلال نداشتیم تا در مقابل دنیا و سلطه‌گران بایستیم و حرفمان را بزنیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که جامعه‌ای که بر اساس ایمان است، باید روی پای خود بایستد و توجه به اقشار کم درآمد را مدنظر خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد، گفت: شهدا چراغ‌های هدایت یک جامعه هستند اثری که یک شهید با شهادتش می‌گذارد؛ فقط محصور به خود شهید نیست بلکه اثراتی نیز برای افراد جامعه و نظام سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه اثر شهادت برای یک فرد آنقدر عظیم است که در گنجایش فهم ما نیست به تشریح اثرات اجتماعی شهادت پرداخت و اظهار داشت: اثر شهید برای یک جامعه الگو بودن است، الگوها با عملشان نورافشانی می‌‌کنند و با عملشان راه را نشان می‌دهند و این تاثیرات عمیقی در جامعه دارد.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ترویج اخلاق در جامعه الگوهای اخلاقی و معنوی هستند که یکی از این الگوها شهدا هستند.

آملی لاریجانی مهمترین رکن یک کشور را استقلال دانست و تاکید کرد: امروز ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و اگر ایثار آنها نبود امروز استقلال نداشتیم تا در مقابل دنیا و سلطه‌گران بایستیم و حرفمان را بزنیم.

وی افزود: اینکه امام شعار «مرگ بر امریکا» را تایید کرد کار کوچکی نبود، چراکه ما هم یک کشور در کنار سایر کشورها بودیم و این گفته جز داشتن استقلال معنایی ندارد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به خانواده شهدا گفت: در استقلال فرهنگی و فکری نیز همینطور است. اگر ما جوانانی داریم که در حال جدال علمی در صحنه پیکار هستند و با استقلال کارشان را انجام می‌دهند این از آثار وجود شهدا است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: ما با باورهای دینی‌مان پا برجا مانده‌ایم و حال می‌گویم ما می‌توانیم و به قله‌های کمال نیز می‌رسیم. مقام معظم رهبری نیز مسیر به کمال رسیدن اقتصادی را ترسیم کرده است.

آملی لاریجانی در توصیف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای رفاه در حد معقول یک نظام ارزشی است که می‌خواهد رفاه اجتماعی را تلفیق کند مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که جامعه‌ای که بر اساس ایمان است، باید روی پای خود بایستد و توجه به اقشار کم درآمد را مدنظر خود قرار دهد تا انسان‌ها بتوانند سالم و با اعتبار شخصیت معیشتشان را اداره کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بند 19 سیاست‌های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بر برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید می‌کند و همین مساله نیز در بند19 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز آمده است.

وی با بیان اینکه استقلال در کشور ما برخاسته از اندیشه‌های بالای اسلامی است،افزود: این اندیشه‌های بالای اسلامی توسط شهدا تحقق یافته است و نگاه ما به حیات دنیا نیز باید با توجه به نگاه شهدا باشد.

کد N146600

وبگردی