آفتاب
مقام بلندپایه سازمان ملل:

سیاست های تل آویو در غزه و کرانه باختری نژادپرستانه است

سیاست های تل آویو در غزه و کرانه باختری نژادپرستانه است

تهران- ایرنا- ˈریچارد فالکˈ رییس تیم تحقیق ویژه سازمان ملل سیاست های رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری رود اردن را نژادپرستانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈمعاˈ، فالک که تیم او مسوولیت تحقیق درباره وضعیت حقوق بشر در مناطق فلسطینی را به عهده دارد، در تازه ترین گزارش خود برای سازمان ملل، تصریح کرد که سیاست های رژیم صهیونیستی در کرانه غربی و نوار غزه منطبق بر معیارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز است و تل اویو با توسل به اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، زمین های آنان را هم مصادره می کند.

در گزارش هیات سازمان ملل آمده است که حقوق فلسطینیان از سوی اشغالگران اسراییلی همواره مورد تعرض قرار می گیرد و سیاست پاکسازی نژادی در شرق قدس در حق آنان اجرا می شود.

فالک با اشاره به تداوم محاصره زمینی، هوایی و دریایی غیر قانونی نوار غزه توسط تل آویو از سال 2005 ، تاکید کرد که این اقدام به خصوص به کشاورزان و صیادان فلسطینی خسارات فراوانی وارد کرده است.

وی، وضعیت انسانی در نوار غزه را به دلیل کمبود شدید سوخت بسیار وحشتناک خواند.

فالک در گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل از کشورهای عضو این سازمان خواست که مساله تحریم واردات تولیدات شهرک های صهیونیست نشین در کرانه غربی را مورد بررسی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از این گزارش سیاست های رژیم صهیونیستی را تبعیض نژادی توصیف کرد و تداوم استفاده از قدرت و زور از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و کشتارهای غیر قانونی را بخشی از اقداماتی دانست که این رژیم به منظور حفظ سلطه بر فلسطینیان انجام می دهد.

به گفته فالک، براساس قوانین مدنی رژیم صهیونیستی، برخورد فلسطینی های ساکن کرانه باختری با شهرک نشینان مشمول قوانین نظامی است.

وی اظهار داشت: اسراییل حقوق فلسطینیان را درزمینه اشتغال، آموزش و پرورش، آزادی آمد و رفت، اقامت، آزادی بیان و تجمع زیر پا می گذارد.

رییس هیات سازمان ملل ادامه داد که دادگاه عالی بین المللی وابسته به سازمان ملل 10 سال پیش ساخت دیوار حائل را در داخل کرانه باختری غیر قانونی اعلام کرد اما تل آویو حاضر به پذیرش این رای نیست.

مترجمام**1408**1049**1586
کد N146411

وبگردی