آفتاب

پاکستان فروش سلاح به مخالفان سوری با میانجی‌گری عربستان را رد کرد

پاکستان فروش سلاح به مخالفان سوری با میانجی‌گری عربستان را رد کرد

مقام‌های پاکستان گفتند، گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت عربستان تسلیحات پاکستانی را برای مخالفان سوری می‌خرد، کاملا بی‌پایه و اساس هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیشتر خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اگر این توافق نهایی شود، عربستان سلاح‌های ضدهواپیما و موشک‌های ضدتانک را از پاکستان خریداری خواهد کرد.

تصنیم اسلام، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: چنین گزارش‌هایی بی‌پایه و اساس و بی‌معنا هستند. رسانه‌ها به گزارش‌های می‌پردازند که واقعیت ندارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود: عربستان در حال مذاکره با پاکستان است تا موشک‌های ضدهواپیما و ضدتانک برای مخالفان سوری تهیه کند تا برای سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از آن‌ها استفاده شود.

آمریکا مدت‌ها مخالف مسلح کردن شورشیان با چنین سلاح‌هایی بوده چرا که می‌ترسد، این سلاح‌ها به دست افراطگرایان بیفتد اما مخالفان سوری می‌گویند، ناکامی مذاکرات صلح ژنو 2 سبب شده تا واشنگتن موضع نرم‌تری را در این رابطه اتخاذ کند.

منابع نزدیک به تصمیم‌گیرندگان سعودی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، پاکستان موشک‌های ضدهواپیمای دوش پرتاب ساخت چین و سامانه‌های ضدتانک را در داخل بهینه‌سازی و تولید می‌کند و عربستان قصد دارد از این دو نوع سلاح برای مخالفان سوری خریداری کند.

این منبع به سفر اخیر ژنرال راحیل شریف، فرمانده نیروهای ستاد مشترک ارتش پاکستان به چین اشاره می‌کند که با سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N146385

وبگردی