آفتاب

سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به پاکستان

سفر محرمانه رئیس سازمان سیا به پاکستان

رئیس سازمان سیا هفته گذشته در سفری محرمانه به پاکستان رفت و با رئیس ارتش این کشور دیدار کرد تا مسئله حمله علیه شبه‌نظامیان در شمال غربی این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، به گفته منابع مطلع، "جان برنان"، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دیدار روز جمعه خود با ژنرال "راحیل شریف"، رئیس ارتش پاکستان در خصوص مسائل بسیار مهمی همچون حملات هوایی صورت گرفته در نواحی قبیله‌ای از هفته گذشته تاکنون و دورنمای عملیات نظامی احتمالی علیه طالبان پس از ناکامی در مذاکرات صلح با دولت گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که آمریکا حملات پهپادی خود علیه نواحی قبیله‌ای پاکستان را متوقف کرده است. این دو کشور علاوه بر این در واشنگتن نیز در حال مذاکره برای ارتقا سطح همکاری‌های خود هستند.

روابط واشنگتن و اسلام آباد پس از اینکه آمریکا به طور محرمانه‌ در مه 2011 اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را در ابوت آباد به قتل رساند، به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

جنگنده‌های پاکستان پس از اینکه دولت مذاکرات صلح را با تحریک طالبان متوقف کرد، پایگاه‌های شبه نظامیان را در نواحی قبیله‌ای را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام

کد N146384

وبگردی