آفتاب

روحانی/2/: در اشتغال و توسعه استان‌ها، بومی‌ها مقدم هستند

روحانی/2/: در اشتغال و توسعه استان‌ها، بومی‌ها مقدم هستند

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم هرمزگان، با اشاره به تلاش‌های دولت در مذاکرات و سیاست خارجی، گفت: اولین قدم مهم برای برداشتن تحریم‌ها برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن روحانی ادامه داد: در مسأله خودروسازی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بخشی از مسائل بانکی بخش بزرگی از تحریم‌ها برداشته شده است. مردم عزیز دلاور ایران و مردم فهیم هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند و تمام حقوق مردم از جمله حقوق هسته‌ای محفوظ خواهد ماند.

روحانی همچنین افزود: ما می‌خواهیم حقوقی از جمله حق صادرات، آزادی تجاری، مبادلات پولی و بانکی و توسعه را که به ناحق دیگران می‌خواهند از ایران بگیرند، تثبیت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه "مذاکرات نهایی با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل مربوط به مسائل هسته‌ای آغاز شده است"، خاطرنشان کرد: ما قدم نهایی را آغاز کرده‌ایم. دور اول را مسئولان مربوطه به خوبی انجام داده‌اند و این مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران و با حمایت مردم انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت قول داده که همه مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی باید برخوردار شوند"، خاطرنشان کرد: در این راستا فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد و همه مردم، همه مسلمانان و همه آنهایی که گوینده لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله هستند، همه برادر و در کنار یکدیگر هستند. همه آنهایی که به خدا، پیغمبر و اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند، مؤمن و برادرند و باید دست به دست هم دهیم تا از مسیر سختی که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند عبور کنیم.

روحانی همچنین با بیان اینکه "در هر استانی برای اشتغال و حرکت اقتصادی، مردم همان استان حق تقدم دارند"، اظهار کرد: می‌توان در برخی تخصص‌ها از نیروهای استان‌های همجوار استفاده کرد اما همزمان باید وسیله، تخصص و اشتغال مردم بومی آن استان را مهیا کنیم. من تاکید می‌کنم که باید در هر استانی از جمله استان هرمزگان برای کار، اشتغال و فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مردم آن استان دارای حق تقدم باشند.

ادامه دارد...

کد N146381

وبگردی