آفتاب
رییس کمیسیون انتخابات اوکراین:

انتخابات زودهنگام 220میلیون دلار هزینه دارد

انتخابات زودهنگام 220میلیون دلار هزینه دارد

مسکو- ایرنا- ˈمیخاییل اوخندوسکیˈ رییس کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین اعلام کرد: برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 220 میلیون دلار برای این کشور هزینه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اوخندوسکی روزسه شنبه گفت: اقدامات برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری از امروز آغاز می شود و پنج روز پس از تحویل مدارک مورد نیاز به کمیسیون مرکزی انتخابات، در مورد نامزدها تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید برای شرکت در انتخابات سپرده ای به ارزش 280 هزار دلار داشته باشد.

رییس کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین اضافه کرد : رقم پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات شامل هزینه های احتمالی کشیده شدن آن به دور دوم نیز می شود.

وی درباره احتمال کاندیدا شدن ویتالی کلیچکو رهبر حزب اودار و خانم تیموشنکو نخست وزیر پیشین این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام گفت: قبل از تحویل مدارک اشخاص به کمیسیون نمی توان در این مورد سخن گفت.

دولت اوکراین پس از حدود چهار ماه ناآرامی و درگیری های خونین میان معترضان مخالف دولت و نیروهای امنیتی و پلیس که به کشته شدن 82 نفر و مجروح شدن حدود 700 نفر انجامید، شنبه این هفته به دنبال فرار ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری از کی یف سقوط کرد و مخالفان بر تمامی ساختارهای قدرت تسلط یافتند.

درحالی که بر اساس توافق صورت گرفته میان نمایندگان گروه های مخالف دولت و یانوکوویچ رییس جمهور برکنار شده مقرر شده بود انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور دسامبر امسال برگزار شود، مخالفان پس از سقوط دولت با تصویب طرحی در مجلس 26 ماه می را تاریخ جدید برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری تعیین کردند.

اروپام/518**1485 ** 1064
کد N146365

وبگردی