آفتاب
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نادران:

به هیچ وجه اشکال قانونی در بحث بودجه را وارد نمی‌دانم

به هیچ وجه اشکال قانونی در بحث بودجه را وارد نمی‌دانم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران گفت اگر شما خودتان رعایت کنید، مجلس اینگونه به دست انداز نمی‌افتد.

رییس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران گفت: به هیچ وجه اشکال قانونی در بحث بودجه را وارد نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در صحن علنی امروز مجلس شواری اسلامی در تذکری اظهار داشت: دررابطه با درآمدهای مالیاتی استان‌ها در صحن علنی مجلس رای‌گیری شد درحالیکه نه جدولی وجود داشت و نه امضایی شده بود و نه زیر چاپ رفته بود و لذا پس از رای‌گیری عده‌ای از دوستان درکمیسیون اصل نود نسبت به ظریب‌های متفرقه و جداول شکایت کردند که نهایتا به کمیسیون ارجاع شد.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: پس از این موضوع آقای عبدالهی ضوابطی را به صورت چاپ شده به مجلس آوردند که بنده هم از جمله کسانی بودم که آن را امضا کردم و نهایتا اعضای هیات رئیسه و چهار نفردیگر ازجمله آقای عبدالهی و سه نفر غیر از کمیسیون تلفیق حضورداشتند تا این ضوابط تطبیق داده شود و به تصویب برسدو پس از اینکه جلسه ساعاتی طولانی به طول انجامید در مطبوعات نوشتندکه محرمانه تصمیم‌گیری شده در حالیکه برخلاف سالهای قبل این کار کاملا شفاف انجام شده بود.
وی همچنین در ادمه تصریح کرد: عین مطلب کمیسیون تلفیق گزارش شد و در سه مورد رای‌گیری به عمل آمد؛ اول اینکه بازگشت به لایحه دولت مطرح شدو از ۳۱ نفر ۲۰ نفر از نمایندگان به آن رای دادند اما چون مرجع مشخص نبود نمایندگان کمیسیون را ترک کردند و این موضوع تنها ۶ رای آورد.

نادران با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولی امامزاده باید نگه دارد، گفت: کاری که کمیسیون تلفیق انجام داده است براساس وظیفه قانونی‌اش بوده؛ اما به لحاظ محتوایی درآمد مالیاتی تعدادی از استان‌ها راکم کرده و به تهران اختصاص داده است
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: اختصاص دادن درآمدهای مالیاتی به تهران موجب اجحاف به شهرستانهای دیگر می‌شود و از سوی دیگر اصناف و بازرگانان تهران ناچار خواهند شد، با فشار سازمان مالیاتی مالیات بیشتری پرداخت کنند و همچنین دولت هم دیگر نمی‌تواند سقف درآمد مالیاتی را تامین کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران گفت اگر شما خودتان رعایت کنید، مجلس اینگونه به دست انداز نمی‌افتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما همه جوانب را بررسی کردیم، گفت: همین جداولی که شما دیدید در چاپ خانه بوده و اگرمن امانتدار هستم می‌گویم این کار‌ها را انجام داده‌ایم ومورد بررسی قرار داده‌ایم و روند بررسی آن و نظر کار‌شناسی نیز همین بوده است و لذا از نظر ما مسیر قانونی طی شده و هیچ اشکالی هم در آن وجود ندارد در نتیجه من به هیچ وجه اشکال قانونی برای بحث بودجه وارد نمی‌دانم.

کد N146326

وبگردی