آفتاب

روحانی/1/: باید زنجیرهای ظالمانه تحریم را پاره کنیم

روحانی/1/: باید زنجیرهای ظالمانه تحریم را پاره کنیم

رئیس‌جمهور گفت: ما باید زنجیرهای به‌ناحق و ظالمانه تحریم را که بر دست و پای اقتصاد ما توسط ظالمان و مداخله‌گران بسته شده بود، پاره کنیم و بگشائیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر خود به هرمزگان، با حضور در جمع مردم این استان در ورزشگاه تختی بندرعباس، با بیان اینکه "استان هرمزگان یکی از استان‌های بسیار مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ماست"، اظهار کرد: هرمزگان استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله‌گران است و استانی است که وسیله اتصال جهان به ایران و کشورهای شمالی ایران در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز است.

وی با بیان اینکه "امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه باید خودمان را برای تحول بزرگ در اقتصاد کشور و مسائل سیاسی و فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم"، افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت کاملاً خود را آماده کرده است تا به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشاند.

روحانی با تاکید بر اینکه "در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود"، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی را تسهیل کند،‌ فرآورده‌های نفتی،‌ پالایش و پتروشیمی و صنعت توسعه یابد،‌ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ما برای فعالیت بیشتری اقتصادی و صادرات خود را آماده کنند و ما باید بتوانیم با بیکاری و مسأله آماده‌سازی اشتغال برای مردم و جوانان خود را آماده کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "شرایط امروز ما شرایطی است که همه بازرگانان و سرمایه‌گذاران جهان، مسیر ایران را اتخاذ کرده‌اند"، تصریح کرد: روزانه مقدار زیادی سرمایه‌گذار خارجی و ایرانیان خارج از کشور و کارآفرینان داخلی خودشان را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

ادامه دارد...

کد N146305

وبگردی