آفتاب

بیرانوند: بالاخره معلوم نشد توافق ژنو، این مولود بد قواره، را چه باید بنامیم

بیرانوند: بالاخره معلوم نشد توافق ژنو، این مولود بد قواره، را چه باید بنامیم

بهرام بیرانوند، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توافقنامه ژنو را مولود بد قواره‌ای نامید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیرانوند در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) با اشاره به مذاکرات ژنو عنوان کرد: ‌بالاخره معلوم نشد این مولود بد قواره را چه باید بنامیم؛ هر نامی که بر آن بگذاریم (توافق یا تفاهم) نقاط ضعف بسیاری داشته و حفره‌های بسیاری در آن تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه از تلاش تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم گفت: به آمریکای جهانخوار اعتماد نداریم،‌ به تفاهم‌نامه نیز ایراد فراوان داریم،‌ سکوت را جایز نمی‌دانیم. البته از چند نفر بیشتریم؛ میلیون‌ها نفر انسان نگران هستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به استناد همین حفره‌های آمریکایی‌ها می‌توانند فشارهای بعدی را تدارک ببینند و دیدیم که با سحربافی می‌گویند شما در حال غنی‌سازی هستید ولی نمی‌گویید حق غنی‌سازی دارید.

بیرانوند ادامه داد: البته ما می‌دانیم و ملت نیز می‌داند تولید انرژی هسته‌ای مقدمه صنعتی شدن و ایجاد رفاه در جامعه و حق مسلم ماست. آمریکا نیز بداند که ما اهل منطق و شمشیریم، هرکس بخواهد با زبان منطق سخن بگوید شنونده خوبی هستیم و پاسخمان هم مطابق با اصول و فطرت است،‌اما اگر با زبان تهدید و زور سخن بگوید ما فرزندان حیدر کراریم و حاضریم صدها هزار شهید دهیم اما زیر بار زور نرویم.

وی تاکید کرد: در خصوص حاکمیت ملی‌مان مطلقا با کسی بحث نداریم. توان دفاعی ما متناسب با سطح تهدیدات رشد خواهد کرد یعنی در هر سطحی تهدید شویم واکنش نشان خواهیم داد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ما خود را حامی جریان‌های انقلابی و اسلامی منطقه می‌دانیم و آن را سپر حفاظتی جهان اسلام و مستضعفان خواهیم دانست. ما اجرای احکام حقه اسلام را شرط حاکمیت و بالندگی خود دانسته و به طرف آمریکایی و غربی توصیه می‌کنیم ضمن پرهیز از دخالت در امور داخلی دیگران به فکر بحران‌های داخلی خود مثل فقر، ناامنی، فساد و خانواده باشند.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری آن را متضمن رونق تولید و اشتغال و صادرات، بهبود معیشت و عدالت در توزیع منابع دانست و افزود: اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اوج حمله آمریکا باطل‌السحر شعبده‌بازی‌هایی است که بسیاری از فرصت‌ها را از ملت ایران گرفته است.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها منطبق با نیاز امروز و فردای جامعه به گونه‌ای تعیین شده که می‌توان در حوزه اقتصاد وظیفه هر مجموعه را مشخص نمود یعنی این سیاست‌های امکان و فرصت تلاش جهادی را از یک سو می‌دهد و از سوی دیگر تنبلی و فرار از مسئولیت را سلب می‌کند.

بیرانوند افزود: اجرای این سیاست‌ها جهادی است که مردان خدا را می‌خواهد و سایه نشینان، ویژه‌خواران، اشراف سیاسی و اقتصادی و آقازاده‌ها راهی جز همراهی با ملت و منافع ملت ندارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای این سیاست‌ها شاهد فساد مسئول‌نماها نیز نخواهیم بود این سیاست‌ها بیان کننده بخشی از نقشه راهی است که در صورت نهایی شدن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را رونمایی می‌کند که مشخصه بارز آن نفی حاکمیت ارزش‌ها و مولفه‌های سبک زندگی غربی است.

بیرانوند در بخش دیگر نطق خود به مساله یارانه‌های و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و توضیح داد: مجلس با کاهش سقف ریالی مبلغی که می بایست از مردم گرفته شود مجوز اجرای فاز دوم را صادر کرد با توجه به اینکه اجرای هدفمندی گامی است که دولت باید با استفاده از تجارب دیگران و حمایت سایر قوا برداشته شود امید است نقاط ضعف و مشکلات سبد کالا در اینجا تکرار نشود و از توان کارنشناسان البته بر محور اعتدال و تدبیر استفاده شود مخصوصا در شناسایی خانوارها به گونه‌ای رفتار شود که صاحبان حق محروم نمانند.

این نماینده مجلس به مطلب منتشر شده در روزنامه آسمان اشاره کرد و گفت: اخیرا عده‌ای از افراد و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای هماهنگ و هم صدا در یک زایش پیش از موعد تلاش می‌کنند فضای جامعه را ملتهب کنند و نمایندگان ملت را تهدید کرده و تحت فشار قرار می‌دهند تا از حقوق ملت دفاع نکنند.

وی ادامه داد: به خصوص بعضی آقازاده‌ها که نیز محکومیت قضایی دارند در این جریان پرچم‌داری می‌کنند. این آقایان بگذارند نقش غیرقانونی آنها در برخی قراردادها مشخص شود و در صورت تبرئه برای مملکت تصمیم بگیرند.

بیرانوند در پایان به برخی مشکلات حوزه انتخابیه‌اش از جمله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N146139

وبگردی