آفتاب

مرکل: راهکار تشکیل دو کشور برای تضمین آینده اسرائیل ضروری است

مرکل: راهکار تشکیل دو کشور برای تضمین آینده اسرائیل ضروری است

آنگلا مرکل پس از اینکه در سفری رسمی وارد اراضی اشغالی شد، حمایت خود را از راهکار تشکیل دو کشور اعلام و تاکید کرد که این راهکار تنها راه برای تضمین آینده "کشور اسرائیل" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کمی پس از اینکه در ضیافت شامی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به افتخار وی ترتیب داده بود، در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: آلمان به تضمین آینده "کشور اسرائیل" پایبند است.

در عین حال، صدراعظم آلمان اظهار کرد که این آینده در گرو راهکار تشکیل دو کشور است تا "کشور یهود در کنار کشور فلسطین زندگی کند".

در همین راستا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجددا خواسته خود را برای اینکه فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت بشناسند، مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: اسرائیل خواهان صلح است؛ صلح واقعی که به درگیری‌ها پایان دهد و در مقابل، فلسطینی‌ها نیز اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت بشناسند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان داشت: در شرایطی که اقدام فوق‌العاده‌ای در منطقه ناآرام خاورمیانه رخ دهد، ما ابزارهای لازم را برای دفاع از خود داریم.

وی با بیان اینکه در دیدار با مرکل در خصوص ایران نیز صحبت می‌کند، خواهان بررسی راه‌هایی شد که از طریق آن ایران نتواند توانایی‌های هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

مرکل به همراه 14 وزیر از دولت خود وارد اراضی اشغالی شده است تا در نشست مشترک دولت رژیم صهیونیستی و آلمان حضور به عمل آورد.

سابقه این نشست‌های مشترک به سال 2007 برمی‌گردد، چرا که در آن هنگام دولت مرکل با دولت ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی برای نخستین بار نشستی برگزار کرد.

تحلیلگران بر این باورند که در پی ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، روابط میان مرکل و نتانیاهو از چند ماه گذشته به صورت چشمگیری دچار تنش شده است.

منابع اظهار کردند که این سفر آنگلا مرکل نخستین سفر وی به اراضی اشغالی از سه سال گذشته است.

انتهای پیام

کد N145959

وبگردی