آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

رییس مجلس کومور: ایران می‌تواند نقش مهمی در حل چالش‌های جهان اسلام داشته باشد

رییس مجلس کومور: ایران می‌تواند نقش مهمی در حل چالش‌های جهان اسلام داشته باشد

رییس مجلس کومور با اشاره به جایگاه مهم ایران در حل چالش‌های موجود در جهان اسلام گفت: باید از وقوع جنگ در سراسر جهان اسلام جلوگیری کنیم.

برهان حمیدو رییس مجلس کومور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نقش دیپلماسی پارلمانی در حل بحران‌ها و چالش‌های موجود در جهان اسلام، گفت: دیپلماسی پارلمانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نمایندگان مجلس توسط مردم انتخاب می‌شوند. بر همین اساس تبادل نظر و همکاری‌های موجود میان کشورهای دوست و اسلامی بسیار مهم است. با استفاده از دیپلماسی عمومی ما می‌توانیم حقایق را بیان کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی منافعی به جز دفاع از مردمی که در ظلم و ستم به سر می‌برند و در زیر نزاع و جنگ هستند، ندارند. آنها خواهان حمایت از مردمی هستند که در فقر و گرسنگی به سر برده و کودکان از تحصیل محروم هستند. ما باید در این زمینه برای رفع مشکلات موجود یک دیپلماسی پارلمانی موثر به کار بگیریم.

وی درباره نقش ایران در جهان اسلام، گفت: ایران یک کشور اسلامی و دوست است که در کمک به حل بحران‌ها و چالش‌های موجود در جهان اسلام صاحب سخن است. ایران می‌تواند همانند کشورهای دیگر جهان نقش مهمی در حل مسائل و چالش‌ها داشته باشد. مهم این است که ما بتوانیم از وقوع جنگ و درگیری در جهان جلوگیری کنیم زیرا این اتفاقات غیرقابل تحمل است.

رییس مجلس کومور اضافه کرد: همانگونه که در قرآن واضح اعلام شده است ما نمی‌توانیم یک کشور بخصوص یک کشور اسلامی را به حال خود رها کنیم که رنج بکشد.

انتهای پیام

کد N145953

وبگردی