آفتاب
نماینده کوهرنگ:

وزیر نیرو با انجام پروژه انتقال آب کوهرنگ امنیت منطقه را به خطر نیندازد

وزیر نیرو با انجام پروژه انتقال آب کوهرنگ امنیت منطقه را به خطر نیندازد

نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) خود ضمن گلایه و اعتراض شدید نسبت به ادامه برنامه حفر تونل بهشت‌آباد 2 و انتقال آب کوهرنگ از وزیر نیرو خواست با راه‌اندازی رژه تراکتورها امنیت منطقه را به خطر نیندازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا عزیزی فارسانی، نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در نطق میان دستور امروز خود با بیان اینکه انتقال آب مازاد بر نیاز از سرچشمه‌های کوهرنگ با آغاز عملیات حفاری تونل گلاب 2 و بهشت آباد که برنامه‌ای برای حفر یک تونل 65 کیلومتری با عمق زیاد است آغاز شده است، گفت: این تونل از گسل‌های بسیاری عبور می‌کند و چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

عزیزی فارسانی ادامه داد: من به وزیر نیرو تذکر جدی می‌دهم؛ راه‌اندازی رژه تراکتورها در منطقه دور از شان مردم است. استان امن ما را با این اقدامات ناامن نکنید. وزیر نیرو باید در این مورد پاسخگو و نظارت درست داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه قدمت تمدن ایل بختیاری به هزاران سال می‌رسد گفت: ایل بختیاری در شکستن استبداد صغیر، انقلاب و دفاع مقدس نقش بزرگی ایفا کرده است. پخش فیلم سرزمین کهن خاطره بدی برای ما ایجاد کرد ولی با توجه به فرهنگ غنی بختیاری و عذرخواهی رئیس سازمان صدا و سیما من مردم بختیاری را به پذیرش این عذرخواهی دعوت می‌کنم.

نماینده مردم کوهرنگ در مجلس خطاب به وزیر نیرو خواهان اتمام جاده چهار محال خوزستان از طریق سد کارون 4 شد، از وزیر بهداشت خواست تا پزشکان عمومی برای روستاهای منطقه تامین شود و اظهار کرد: وزیر کشور به پرداخت خسارت زلزله در کوهرنگ و همچنین رسیدگی به تقسیمات کشوری رسیدگی کند تا مانع از بروز تنش‌های اجتماعی شود.

عزیزی فارسانی در ادامه خطاب به وزیر راه خواهان تامین امنیت راه‌ها شد، از وزیر کشاورزی خواست تا اعتبار لازم برای آبیاری محصولات کشاورزی را ‌فراهم کند، خطاب به وزیر ورزش خواهان تکمیل فضاهای ورزشی در منطقه شد و از رئیس جمهور خواست تا برای اشتغال جوانان اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N145949

وبگردی