آفتاب

رئیس ارتش تایلند: کشور با خطر سقوط روبرو است

رئیس ارتش تایلند: کشور با خطر سقوط روبرو است

رئیس ارتش تایلند هشدار داد که در صورت افزایش خشونت‌ها، این کشور با خطر سقوط روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در طول اعتراضات چهار ماهه ضد دولتی در تایلند تاکنون 21 تن کشته و بیش از 700 تن دیگر زخمی شده‌اند. حملات روزهای اخیر نیز سه کودک را به کام مرگ فرستاد. روز یکشنبه یک برادر و خواهر چهار و شش ساله و یک زن 59 ساله بر اثر انفجار نارنجکی که توسط فردی ناشناس میان جمعیت پرتاب شد، کشته شدند.

روز دوشنبه نیز یک افسر پلیس که گلوله به سرش اصابت کرده بود، در بیمارستان جان باخت. هرچند درگیری‌ها عمدتا در بانکوک جریان دارند، اما روز شنبه بر اثر تیراندازی به سوی معترضان در استان ترات، یک دختر پنج ساله نیز کشته شد.

در همین حال "پرایوت چان اوچا"، رئیس ارتش تایلند در این خصوص تصریح کرد: هرچه می‌گذرد خشونت‌ گسترش می‌یابد تا جایی که نتوان آن را کنترل کرد. در این صورت به طور حتم کشور سقوط می‌کند و دیگر مغلوب و غالبی وجود نخواهد داشت.

وی در حالی که خواستار گفت‌وگو و مصالحه طرفین درگیر شد، اظهار کرد که ارتش برای انجام وظایف خود آماده است اما نمی‌خواهد علیه مردم تایلند از سلاح و اهرم زور استفاده کند.

اما چالرم یوبامرونگ، وزیرکار تایلند نیز در این خصوص تصریح کرد: از حالا به بعد خشونت ادامه خواهد داشت و کنترل آن سخت است.

دولت تایلند مدعی است که حکم اخیر یک دادگاه که دولت را از استفاده از اهرم زور علیه معترضان مسالمت آمیز منع می‌کند، آن را فلج کرده است.

این در حالی است که براساس ادعای مقامات و تصاویر ویدئویی معترضان در درگیری‌ها از سلاح‌های نیمه اتوماتیک استفاده می‌کنند. اما سوتهپ تائوگسوبان، رهبر اپوزیسیون تایلند با رد این موضوع گفت: ما از روش‌های صلح آمیز استفاده می‌کنیم و تا حالا خشونت ایجاد نکرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N145828

وبگردی