آفتاب
نهاوندیان:

دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی ارتقاء دهد

دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی ارتقاء دهد

تهران - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری در دیدار هیات اقتصادی و صنعتی آلمان گفت: دولت تدبیر و امید مصمم به ارتقای روابط خود با همه کشورهای اروپایی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «محمد نهاوندیان» در این دیدار با بیان این که فضای خوبی برای همکاری ایران و آلمان و کشورهای اروپایی فراهم شده است بر اهمیت همکاری های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد باید فضای بدبینی و بی اعتمادی را در روابط بین کشورها از بین ببریم.

نهاوندیان گفت: فضای همکاری در عرصه های جهانی را باید به موضوع برد – برد هدایت کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی موضوع برد – باخت صدمات زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

وی، همکاری ایران و آلمان را به نفع دو ملت دانست و اظهارداشت: به نفع آلمان است که ایران را شریک قدرتمند تجاری خود بداند و دولت تدبیر و امید مصمم است روابط خود را با همه کشورهای اروپایی به ویژه آلمان ارتقاء دهد.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اهتمام جدی دولت به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در ساختار اقتصادی ایران بخش خصوصی اجازه دارد در همه زمینه های اقتصادی فعالیت کند و اساساً سیاست دولت تدبیر و امید این است که بخش خصوصی خود را تقویت کند.

نهاوندیان به اهمیت جایگاه ایران در تأمین امنیت انرژی اروپا و نیز کمک به توسعه در کل منطقه اشاره کرد و گفت: نقش مهم کشورمان در برقراری صلح و ثبات منطقه ای خطیر است.

وی خطاب به هیأت اقتصادی وصنعتی آلمان یادآور شد: همواره نگاهی بلندمدت در رابطه با ایران و همچنین بر اهمیت کشورمان در حل و فصل مناقشات منطقه ای داشته باشید.

رییس دفتر رییس جمهوری، سفر هیأت اقتصادی و صنعتی آلمان به تهران را مفید ارزیابی و اظهار امیدواری کرد دیدارها و مذاکرات این هیأت نتایج ثمربخشی برای دو ملت و دو کشور داشته باشد.

سیام**1058**1336
کد N145667

وبگردی