آفتاب

رکن آبادی بر آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

رکن آبادی بر آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

بیروت – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران بعداز دیدار با وزیر امور خارجه جدید لبنان با توجه به تجربه های فراوان در مبارزه با تروریسم، بر آمادگی ایران برای ارائه هرگونه همفکری و مساعدت به لبنان در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «غضنفررکن آبادی» به همراه تعدادی از سفرای کشورهای آسیایی با «جبران باسیل» وزیر امورخارجه جدید لبنان دیدارو با وی درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کرد.

سفرای کشورهای آسیایی دراین دیدار تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفتند و برای جبران باسیل در مقام وزارت امور خارجه لبنان آرزوی موفقیت کردند.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به هدف قرار گرفتن امنیت شهروندان لبنانی ازسوی گروه های تروریستی هدایت شده ازسوی رژیم صهیونیستی، همبستگی و تقویت وحدت را شرط موفقیت در گذار لبنان از این مرحله حساس برشمرد.

« غضنفر رکن آبادی» بعداز این دیدار و در پاسخ به سؤال خبرنگاران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بویژه پس از انفجارهای ترورویستی اخیرکه سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را هدف قرار داده است و باتوجه به تجربه های فراوان در مبارزه با تروریزم، بر آمادگی ایران برای ارائه هرگونه همفکری و مساعدت به لبنان در این عرصه تاکید کرد.

وی گفت که ایران همکاری با نهادهای امنیتی ذیربط در لبنان را برای کشف و مجازات عاملین و جلوگیری از گسترش اینگونه اقدامات آغاز کرده است.

سفیر ایران همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را دارای تأثیر مثبت بر مسائل مختلف امنیتی و سیاسی این کشور و منطقه دانست و بر لزوم تمرکز و برنامه ریزی دولت جدید بر مقابله با گروه های تروریستی تأکید کرد.

رکن آبادی، برنامه ها و جنایات غیرانسانی گروه های تروریستی در لبنان، سوریه، عراق و یا هرجای دیگر را همسو با رژیم صهیونیستی و در جهت تحقق اهداف این رژیم ارزیابی کرد.



** دیدار رئیس حزب همبستگی لبنان با سفیر ایران

« امیل رحمه » نماینده مارونی مجلس نمایندگان لبنان و رییس حزب همبستگی این کشور روز دوشنبه با حضور درسفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با رکن آبادی دیدار و با وی در خصوص تحولات صحنه داخلی لبنان و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

رییس حزب همبستگی لبنان با اشاره به تحولات سوریه و خطر گروه های تروریستی تکفیری اظهار داشت: بدون شک مبارزه با گروه های تکفیری در سوریه مانع از آن شده است که لبنان تبدیل به امارتی برای داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری شود.

نماینده مارونی مجلس لبنان فتنه انگیزی در منطقه را توطئه ای صهیونیستی دانست و گفت: گروه های تکفیری ریشه در سازمان های اطلاعاتی صهیونیستی داشته و کسانی که اقدام به عملیات انتحاری می کنند، خواسته و یا ناخواسته به این رژیم غاصب در رسیدن به اهداف شوم خود خدمت می کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح تحولات منطقه گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره بر خطر گروه های تروریستی تکفیری هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان چالشی برای کلیه کشورهای منطقه تأکید داشته و بر ضرورت هوشیاری در برابر این فتنه تأکید کرده است.

خاورم ** 1324
کد N145630

وبگردی