آفتاب

ادعای نخست وزیر جوان درباره ایران کهن

ادعای نخست وزیر جوان درباره ایران کهن

تهران - ایرنا - نخست وزیر 39 ساله ایتالیا که به تازگی قدرت را در دست گرفته در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص، برای کسب حمایت لابی این رژیم از دولت خود، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

متئو رنتزی نخست وزیر تازه کار ایتالیا در گفت و گوی اختصاصی خود با این روزنامه صهیونیستی در حالی ایران را «بزرگترین مشکل خاورمیانه» خوانده است که اسراییل بدون پذیرش نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های خود، دارای زرادخانه هسته ای و همچنین جنگ افزارهای کشتار جمعی و شیمیایی است.

رنتزی در گفت و گو با این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی گفت که چپگراهای ایتالیا به خوبی نگرانی های اسراییل از جانب ایران را درک می کنند و ما از آنها (تل آویو) حمایت می کنیم.

حتی با وجود ادعاهای ضدایرانی نخست وزیر ایتالیا در حمایت از رژیم صهیونیستی، روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، رنتزی را برای کمک به عملی کردن خواسته های صهیونیست ها علیه فلسطینیان ناکارآمد خوانده است.

هاآرتص نوشته است: رنتزی که جوانترین نخست وزیر ایتالیا محسوب می شود، هرچند در سال های گذشته همواره از سیاست های اسراییل در قبال فلسطینی ها حمایت کرده، اما انتظار نمی رود بتواند شالوده سیاست ایتالیا را در خاورمیانه تغییر دهد که مبتنی بر دیدگاه های اتحادیه اروپا در مخالفت با گسترش شهرک سازی است.

مترجمام**9041**5981
کد N145462

وبگردی