آفتاب

قبرس اعلام یکجانبه استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد

قبرس اعلام یکجانبه استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد

بلگراد - ایرنا - وزیر امور خارجه قبرس روز دوشنبه در دیدار با مقامات بلند پایه صربستان در بلگراد تاکید کرد که کشورش اعلام یکجانبه استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش ایرنا، ˈیوانیس کاسولیدیسˈ در دیدار با ˈتومیسلاو نیکولیچˈ رییس جمهوری صربستان ضمن اشاره به حمایت کشورش از مراحل الحاق صربستان به اتحادیه اروپا تاکید کرد که شروط بیشتر در روند اروپایی شدن بلگراد موجب بی ثباتی منطقه بالکان می شود.

وی با اشاره به اینکه مراحل اروپایی شدن قبرس نیز مانند صربستان مشکل بود، افزود: نیکوزیا به همین دلیل در هنگام تعیین زمان شروع مذاکرات برای صربستان تلاش کرد که شرط جدیدی برای بلگراد افزوده نشود.

تومیسلاو نیکولیچ نیز در این نشست با بیان اینکه صربستان عامل ثبات در بالکان است، گفت که ورود صربستان در اتحادیه اروپا نیز موجب ثبات تمامی اروپا خواهد شد.

نیکولیچ در این نشست با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه های مختلف گفت: ما با آلبانیایی تباران گفت وگو وهمکاری و دوستی خود را توسعه می دهیم، اما هرگز استقلال کوزوو و متوخی را به رسمیت نمی شناسیم.

وزیر امور خارجه قبرس در طی اقامت خود در بلگراد با آلکساندر ووچیچ معاون اول نخست وزیری و ایوان مرکیچ وزیر امور خارجه صربستان دیدار و با آنها در مورد ائتلاف اروپایی بلگراد و گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف گفت و گو و تبادل نظر کرد.

قبرس از جمله 5 کشور اتحادیه اروپا است که اعلام یکجانبه استقلال کوزوو را به رسمیت نشناخته است.

اروپام**2061**1552
کد N145317

وبگردی