آفتاب

چاک هگل طرح کاهش بودجه نظامی آمریکا را ارایه داد

چاک هگل طرح کاهش بودجه نظامی آمریکا را ارایه داد

نیویورک، ایرنا - وزیر دفاع آمریکا طرحی را برای ارسال به کنگره آمریکا آماده کرده است که بر اساس آن میزان بودجه نظامی این کشور تا سطح قبل از جنگ جهانی دوم کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، چاک هگل طی سخنانی در وزارت دفاع این کشور اظهار داشت، بر اساس این طرح شمار نظامیان و میزان تجهیزات نظامی آمریکا تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت این طرح بعد از انجام کارهای کارشناسی زیاد و مذاکرات بسیار طولانی آماده و بزودی به کنگره آمریکا فرستاده خواهد شد.

بر اساس این طرح شمار نیروهای احتیاط این کشور از رقم 570 هزار نفری که پس از واقع یازدهم سپتامبر سال 2001 افزایش یافته بود به 450 هزار نفر تقلیل می یابد.

رییس پنتاگون افزود : به موجب طرح مذکورهواپیماهای ضد تانک آ- 10آمریکایی که در سال 1970 طراحی شده و مورد استفاده قرارمی گرفته اند نیز از رده خارج خواهند شد.

یکی دیگر از تجهیزاتی که به موجب این طرح از رده خارج خواهد شد هواپیماهای جاسوسی موسوم به یو-2 آمریکا است که در عملیات جاسوسی دوران جنگ سرد مورد استفاده قرار می گرفت.

کارشناسان نظامی آمریکا پیش بینی کرده اند طرح مذکور که قرار است بعد از ظهر روز دوشنبه در کنگره این کشور مورد بررسی قرار گیرد به احتمال زیاد با مقاومت اعضای کنگره و بویژه جمهوریخواهان مواجه خواهد شد.

هگل خاطر نشان کرده است که طرح مذکور با در نظر گرفتن اولویت های دفاعی این کشور و تعهداتی که ارتش آمریکا نسبت به نیروهای نظامی خود دارد، تنظیم شده است

وی افزود ما باید واقع بینانه عمل کنیم، نباید به تصمیم گیریهای دشوار پشت کنیم.

اروپام 2253 **1908
کد N145297

وبگردی