آفتاب

نبرد شدید نیروهای نظامی سوریه با تروریست ها در بخش شیخ نجار حلب

نبرد شدید نیروهای نظامی سوریه با تروریست ها در بخش شیخ نجار حلب

تهران – ایرنا – نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه بر سر بخش راهبردی ˈشیخ نجارˈ حلب به نبرد با تروریست ها پرداختند که برای تامین امنیت یک بازداشتگاه در نزدیکی آن و محاصره بخش شرقی این شهر که در اشغال تروریست هاست، می تواند از اهمیت برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از روزنامه ˈالوطنˈ، نیروهای دولتی در بخش ˈشیخ نجارˈ حلب که دومین شهر عمده سوریه به شمار می رود، پیشروی کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش در هنگام اجرای عملیات نظامی برای پاکسازی اطراف زندان مرکزی شهر حلب و برطرف کردن محاصره آن، به پیشرفت های تازه ای در شهر صنعتی ˈشیخ نجارˈ دست یافته اند.

تروریست ها بارها به امید آزاد سازی تقریبا3 هزار و 500 زندانی درون این زندان به آن حمله کرده اند.

تروریست ها در اوایل ماه فوریه حمله بزرگی به این بازداشتگاه کردند که با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی آن آغاز شد، اما با مقابله نیروهای دولتی پس زده شد.

در حمله روز پنجشنبه تروریست ها به این زندان با انفجار خودروی بمب گذاری شده نیز دستکم 8 نظامی کشته شدند.

الوطن روز دوشنبه به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: یگان های ارتش سوریه برای تسلط بر بخش های راهبردی شیخ نجار نبرد می کنند که بر این زندان مشرف است.

به نوشته این روزنامه، نیروهای ارتش قصد استقرار توپخانه در بلندی های مشرف به زندان را برای کمک به جلوگیری از وقوع حملات به این زندان را دارند که در روزهای اخیر تشدید شده است.

ˈنظیر الخطیبˈ یک کنشگر مخالف از حلب نیز گفت: افرادی که وی با آنها در در حلب تماس دارد، وقوع این درگیری ها را در شیخ نجار تایید کرده اند.

به گفته خطیب، ˈاحرارالشامˈ و دیگر گروه های عضو جبهه اسلامی که ائتلافی مرکب از گروهک های تروریستی است، نیروهای تقویتی و کمکی به جبهه شیخ نجار اعزام و در آن مستقر کرده اند.

وی افزود: شدیدترین نبردها اکنون در این منطقه رخ می دهد، زیرا تروریست ها می دانند که در صورت افتادن آن به دست نیروهای دولتی، حلب مانند مناطق جنوبی و شرقی دمشق، تحت محاصره قرار خواهد گرفت.

نیروهای دولتی در ماه های اخیر موفق به پیشروی در حومه های جنوب شرقی حلب شده اند که منجر به تامین امنیت و بازگشایی فرودگاه بین المللی این شهر شد.

Nazeer al-Khatib

مترجمام**1486**1010
کد N145162

وبگردی