آفتاب

جامعه رسانه‌ای کشور، پیشگام شناخت و قدردانی از سرمایه‌های انسانی است

جامعه رسانه‌ای کشور، پیشگام شناخت و قدردانی از سرمایه‌های انسانی است

همشهری‌آنلاین: بیژن نوباوه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت قدردانی از بزرگان کشور در زمان حیات آنها گفت: بزرگداشت افرادی مثل دکتر علی‌اکبر فرهنگی به عنوان پدر مدیریت رسانه، به خصوص به دلیل مقتضیات امروز جامعه رسانه‌ای ما امری مهم و لازم است.

ارتباطات > رسانه‌ها- همشهری‌آنلاین:
بیژن نوباوه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت قدردانی از بزرگان کشور در زمان حیات آنها گفت: بزرگداشت افرادی مثل دکتر علی‌اکبر فرهنگی به عنوان پدر مدیریت رسانه، به خصوص به دلیل مقتضیات امروز جامعه رسانه‌ای ما امری مهم و لازم است.

به گزارش ستاد خبری مراسم بزرگداشت دکتر علی‌اکبر فرهنگی، وی گفت: رسانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ است که ممکن است از طریق جریانات بیگانه مورد آسیب قرار بگیرد، بنابراین استفاده از تجربیات سرمایه‌های انسانی‌ای که در این بخش داریم، نه یک امر تشریفاتی بلکه اتفاقی ضروری است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خوشبختانه جامعه رسانه‌ای کشور نسبت به سایر اصناف در زمینه شناخت و استفاده از حضور سرمایه‌های انسانی ارزشمند خود پیشرو است، چرا که به اهمیت یادگیری همیشگی واقف است و در صورت اطلاع‌رسانی درست، قطعاً چنین حرکتی از حمایت و حضور اعضای این جامعه برخوردار خواهد بود.

نوباوه با اشاره به سابقه رسانه‌ای خود تأکید کرد: ما همیشه خود را شاگرد می‌دانیم و در مقابل اساتیدی مثل دکتر فرهنگی، امروز بیش از همیشه احتیاج به یاد گیری داریم؛ استفاده از تجربیات اساتید با تجربه این رشته، قرار گرفتن در مسیر یادگیری همیشگی است؛ مسیری که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و حضور چنین افرادی برای تک‌تک ما مایه‌ افتخار است.

شایان ذکر است مراسم تجلیل از دکتر علی‌اکبر فرهنگی، چهره ماندگار کشور و پدر مدیریت رسانه، به پاس بیش از نیم قرن تلاش و فعالیت در حوزه مدیریت رسانه و علم ارتباطات، در روز دوشنبه ۱۲ اسفند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

دکتر فرهنگی نخستین استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اولین فردی است که در زمینه ارتباطات، آثار ارتباطات انسانی و ارتباطات غیرکلامی در زبان فارسی پدید آورد. کتاب‌های وی سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.

کد N145101

وبگردی