آفتاب
در پیام تبریکی به مناسبت روز مهندسی

جلالی: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کاری مهندسان قرار گیرد

جلالی: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کاری مهندسان قرار گیرد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پیام خود به مناسبت روز مهندسی تاکید کرد: نقشه راه امروز مهندسان جوان و باتجربه ایران زمین باید براساس راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب معین شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر کاظم جلالی با صدور پیامی روز مهندسی را به تمامی مهندسان توانمند ایران اسلامی تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

خواجه نصیرالدین طوسی شخصیتی نمونه و دانشمند در تاریخ علم و فرهنگ پربار ایران اسلامی به حساب می‌آید و به حق به نکوداشت یاد این فرهیخته ارزشمند و به پاسداشت تلاش‌های مهندسان کشور، سالروز ولادت این مبتکر حکیم، پنجم اسفندماه تقویم کشور به نام روز مهندس مزین گشته است.

احداث رصدخانه و کتابخانه بزرگ مراغه، اندازه‌گیری طول و عرض شهرها، جهت‌گیری و اندازه‌گیری شیب و فرازها و تعیین افق در جهات مختلف تنها گوشه‌ای از تلاش‌های خواجه نصیرالدین طوسی در عرصه خدمت‌گذاری به سرزمین ایران و اسلام بود.

امروز تقارن نامگذاری روز مهندسی و سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی، تطابق گرامی‌داشت تلاش‌ تمام عزیزانی است که در لباس همت و تلاش در جهت خدمت به ایران اسلامی و آبادی آن گام برمی‌دارند.

بی‌شک نقشه راه امروز مهندسان جوان و باتجربه ایران زمین باید براساس راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب ادامه یابد و در این راستا ارائه راهکارها و برنامه‌هایی در جهت تحقق سیاست مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی در سرلوحه برنامه کاری این قشر فرهیخته کشور قرار گیرد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره 1400 مهندس شهید سال‌های دفاع مقدس و تبریک پنجم اسفندماه به همه مهندسان توانمند و پرتوان ایران اسلامی، آرزوی توفیق روزافزون برای مجاهدان و سخت‌کوشان عرصه تولید و سازندگی در مسیر اعتلای ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.

انتهای پیام

کد N145076

وبگردی