آفتاب

بررسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اصل 44

بررسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اصل 44

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در جلسه امروز (دوشنبه)، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ راهبردهای کلی توسط رییس مجلس و تاکید آن به کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی، این سیاست‌ها را براساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و در راستای حمایت از تولید ملی مورد بررسی قرار دادیم.

نماینده مردم شیراز افزود: دکتر توکلی در ابتدای جلسه درباره اقتصاد مقاومتی نکاتی را مطرح کرد و تاکید کرد اقتصاد، انعطاف لازم را نداشته است و سپس به تشریح پیامدهای آن پرداخت.

او افزود: سپس اعضای این کمیسیون درباره این که آیا در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیاز به قانون‌گذاری جدید است یا بعد نظارتی باید تقویت شود و یا بر تدوین آیین‌نامه‌ها توسط دولت باید اصرار شود و یا همه موارد به صورت هم‌زمان دنبال شود، بحث و تبادل نظر شد و در نهایت قرار شد همه امور مربوطه در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌ها نیز موظف شد تحلیل محتوا و گزارش اولیه‌ای از خلاءهای قانونی به‌ویژه برای اصلاح قانون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و چگونگی حمایت از تولید ملی تهیه و ارائه کند.

قادری سپس با اشاره به بررسی طرح تسهیل تصویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی گفت: در حالی که کمیسیون اصلی این طرح را رد کرده بود ما این طرح را مورد بررسی قرار دادیم و مباحث مقدماتی داشتیم ولی به دلیل حضور نداشتن طراحان طرح، تصمیم‌گیری درخصوص آن به جلسه بعد موکول شد.

این عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از بررسی طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور در کمیسیون مطبوعش سخن گفت و افزود: این طرح در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل حد نصاب رسیدن اعضای کمیسیون، به جلسات بعد موکول شد.

انتهای پیام

کد N145038

وبگردی