آفتاب
در دیدار رییس مجلس کومور

معاون وزیر خارجه همکاری دولت‌های اسلامی برای مبارزه با افراط‌گرایی را خواستار شد

معاون وزیر خارجه همکاری دولت‌های اسلامی برای مبارزه با افراط‌گرایی را خواستار شد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان با برهان حمیدو، رییس مجلس کومور در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران راهبرد خود را توجه ویژه به آفریقا قرار داده است، توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی را مورد تاکید و اهتمام رییس‌جمهوری کشورمان دانست و افزود: مشترکات فراوانی در همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه کومور وجود دارد که در این رابطه موضع مشترک دو کشور در زمینه فلسطین و مردم مظلوم آن قابل تقدیر است.

او با تاکید بر لزوم توسعه کومور و استقلال بیش‌تر کشورهای آفریقایی، بر لزوم مبارزه با پدیده شوم افراط‌گرایی اسلامی در سراسر جهان تصریح و همکاری دولت‌های اسلامی به‌خصوص در آفریقا را لازمه این امر دانست.

رییس مجلس کومور که به منظور شرکت در اجلاس بین‌المجالس اسلامی به کشورمان سفر کرده است نیز با تشکر از مدیرتی و میزبانی خوب این اجلاس افزود: وجود ثبات، پایداری و توسعه‌ای که جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های گذشته به دست آورده، بسیار قابل توجه و مثال زدنی است.

وی با بیان این که مردم مسلمان کومور پیوندهای زیادی با ملت ایران دارند و با اشاره به پیوند عمیق تاریخی بین مردم کومور و شیرازی‌ها خواستار همکاری و مساعدت ایران در زمینه‌های علمی، آموزشی و فنی به کومور شد.

انتهای پیام

کد N145022

وبگردی