آفتاب

حائری‌شیرازی: تمام اندیشه‌های رهبری در توحید جمع می‌شود

حائری‌شیرازی: تمام اندیشه‌های رهبری در توحید جمع می‌شود

یک استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اندیشه‌های سیاسی رهبری این است که ایشان می‌فرمایند معنویت رکن تمدن است و اگر معنویت حذف شود، وارد جهانی پر از تشویش می‌شویم.

یک استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اندیشه‌های سیاسی رهبری این است که ایشان می‌فرمایند معنویت رکن تمدن است و اگر معنویت حذف شود، وارد جهانی پر از تشویش می‌شویم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله حائری شیرازی در مراسم رونمایی از کتاب «اجتهاد و نوآوری فکری آیت‌الله خامنه‌ای» که در سالن اجتماعات سروش برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه‌های سیاسی رهبر، خط قرمزهایی دارد. وقتی در جلسه روحانیون در شیراز خدمت ایشان رسیدم، در آن جلسه از موضوع امنیت صحبت کردم و مقام معظم رهبری نیز در ادامه صحبت‌های من، بحث امنیت را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: در آن جلسه بحث من در مورد امنیت این بود که امنیت دو رکن دارد. وقتی انسان در جهانی زندگی کند که امنیت در آن موج می‌زند، می‌تواند به خیلی از پیشرفت‌ها برسد. امنیت حاصلش می‌شود اتحاد. با امنیت است که اقتصاد، سلامت، رشد، حیات و تمامی مسائل مادی معنا پیدا می‌کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: اگر بخواهم جایگاه امنیت را در حیات انسانی بیان کنم، یعنی اینکه امنیت یک عدد جبری است و اقتصاد، تکنولوژی، دانش، تمامی اینها عدد و رقم هستند و اگر امنیتی وجود نداشته باشد، هیچ یک از اینها نیستند. اگر امنیت علامت منفی داشته باشد، یعنی اینکه جهان رو به نابودی است.

حائری‌شیرازی در ادامه با بیان این‌که «اگر ما می‌خواهیم آخرت خوبی داشته باشیم باید دنیای‌مان را به درستی بسازیم» ادامه داد: اندیشه‌های رهبری این است که توحید در جهان باید وجود داشته باشد. من در اینجا شهادت می‌دهم که تمام اندیشه‌های رهبری به یگانگی خداوند برمی‌گردد، رهبر در تمام مراحل زندگی‌اش گوش به فرمان امام زمان خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری همواره در کارهایش اخلاص دارد و هیچ‌گاه برای ریاست خدمت نمی‌کند، ابلیس معلم تمام ملائکه بود ولی به دلیل آنکه اطاعت خداوند را نکرد، از مقامش ساقط شد. اندیشه‌های رهبری ما این است که باید تسلیم کامل امر خدا باشیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: رهبری با داشتن این چنین اندیشه‌هایی بود که توانست در برابر مشکلات بایستد و هرگز کم نیاورد. رهبری بود که تمام طوفان‌های این سال‌ها را تحمل کرد و اگر ریشه دینی‌اش در توحید نبود، جامعه ما اینچنین پیشرفت نمی‌کرد.

حائری‌شیرازی افزود: طبق اندیشه‌های رهبری، دانش نیمی از امنیت را تامین می‌کند و مابقی امنیت ریشه در توحید و ایمان انسان‌ها دارد. اگر کسی توحید نداشته باشد، از طریق علوم نمی‌تواند به پیشرفت برسد، چراکه علوم امروزی تعادل وحشت است، یعنی وحشت را بین جوامع پراکنده کرده است. اگر انسان‌ها در جهانی پر از وحشت زندگی کنند و لائیک شوند، یعنی در جهنم را به روی خود باز کرده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اندیشه‌های سیاسی رهبری این است که ایشان می‌فرمایند معنویت رکن تمدن است و اگر معنویت حذف شود، وارد جهانی پر از تشویش می‌شویم.

این استاد اخلاق در پایان گفت: طبق اندیشه‌های رهبری، وقتی فساد به اوج خود می‌رسد، دین هم به اوج خود می‌رسد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری اظهار کرد: ما وقتی می‌خواستیم از کتاب «دیدگاه‌های رهبری» در بیروت رونمایی کنیم، شخصیت‌های سیاسی بزرگی در آن کنفرانس شرکت کردند و مجتمع فرهنگی «المعهد» در بیروت برای اینکه این کتاب به چاپ برسد، فعالیت‌های زیادی کرد و این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه شده است.

انتهای پیام

کد N144977

وبگردی